🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رباعی محرم

(ثبت: 230859) شهریور 2, 1399 
رباعی محرم

چند رباعی

با تیغ برهنه آشنا بود حسین
لب تشنه صحرای بلا بود حسین
از پرچم سرخش همه را پیدا بود
از روز ازل به کربلا بود حسین
◇◇◇
آواره ی دشت نینوا زینب بود
پی برده بعمق ماجرا زینب بود
تا نام حسین بر زبان می آمد
دلداده بی چون و چرا زینب بود
◇◇◇
از آب فرات جرعه ای نوش نکرد
آتش به جگر نهاد و خاموش نکرد
افتاده دو دستان ابالفضل آن روز
پیمان برادری فراموش نکرد
◇◇◇
با نیزه سر مرا سرافراز کنید
کینی که به دل نهاده ابراز کنید
ای مدعیان دین و ایمان امروز
لب بسته چرا؟ دمی زبان باز کنید

 

 

 

 

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    شهریور 2, 1399

    🌹🌹🌹🌹

  2. علی مزینانی عسکری

    شهریور 2, 1399

    درود حضرت استاد
    اجرتان با مادر سادات
    دستمریزاد
    🌹🌹🌹

  3. موسی ظهوری آرام

    شهریور 2, 1399

    سلام جناب معصومی عزیز بسیار خوب فخیم
    در ابتدا فکر کردم در مصراع دوم مشکل وزن هست اما دقیقتر که شدم متوجه شدم باید بعد از تشنه ی (کسره) اضافه شود مشکل حل می شود

  4. محمدعلی رضاپور

    شهریور 2, 1399

    سلام و درود و ارادت
    احسنت
    یا حسین❤️🙏

  5. فریبا نوری

    شهریور 2, 1399

    آواره ی دشت نینوا زینب بود
    پی برده بعمق ماجرا زینب بود
    تا نام حسین بر زبان می آمد
    دلداده بی چون و چرا زینب بود

    درودهای بسیار استاد گرانقدرم
    اجرتان با صاحبان آثار
    🌹🌹🌹🌹🌹

  6. سپیده طالبی

    شهریور 3, 1399

    درودها تقدیمتان استاد گرامی
    بسیار زیبا بود و ارزشمند استاد گرامی
    پاینده باشید🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا