🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رخ

(ثبت: 269615) اردیبهشت 20, 1403 

 

تصویرِ آینه پرسید: کیستی؟
گفتم: من ار که نباشم تو نیستی
تصویرِ آینه گفت: این چه مُهمَل است؟
سنگی زدم بر آینه تصویرِ من شکست…
پرسیدم از خدا که خدایا تو کیستی؟
گفتا: من ار که نباشم تو نیستی
گفتم به طعنه به او: این چه مهمل است؟
سنگِ اجل بر آینه ی جسمِ من نشست…
آمد ندا ز خدا سویِ بندگان
عکسِ رُخم در آینه افتاد و شد جهان
در موعدش چو آینه را سخت بشکنم
روشن شود (حقیقتِ مطلق) فقط منم…

حمید گیوه چیان

 

 

 

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 20, 1403

    در موعدش چو آینه را سخت بشکنم
    روشن شود (حقیقتِ مطلق) فقط منم…
    سلام و‌درود
    آفرین جناب گیوه چیان
    چه‌ قدر زیبا این حقیقت را با شعر زیبای تان به تصویر کشیده اید
    حقیقت‌ مطلق فقط اوست و‌لاغیر و‌ چون هستی دوباره منقبض شود و به حالت قبل از بیگ بنگ برسد که تا چهارده میلیارد سال دیگر صورت خواهد پذیرفت آنچه را که خدا از خود خلق کرده بود دوباره به یک نقطه واحد تبدیل خواهدشد
    هوالله الذی لا اله الا هو او خدایی ست که جز او معبودی نیست و در آنزمان خود معبود خود خواهد بود بحث شاید سنگین باشد ولی آنچه دانش به ما می گوید و‌ عرفان چنین است:
    که یکی هست و هیچ نیست جز او
    وَحْدَهُ لا إِلهَ إِلا هُو
    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏👏👏🌱

    • حمید گیوه چیان

      اردیبهشت 20, 1403

      هزاران درود استاد
      ضمن سپاس از تشریف فرمایی و لطف حضرتعالی در تایید فرمایشات حضرتعالی باید بگویم دقیقا همین است که می فرمایید و چیزی جز او نیست.
      حضرت حافظ فرمود
      ما در پیاله عکس رخ یار دیده ایم…

      درود بر شما و آرزوی بهترینها را برایتان دارم.
      شاد و سلامت باشید.
      🙏🙏🙏❤️❤️❤️🌺🌺🌺

  2. محمد خسروی

    اردیبهشت 20, 1403

    درود بر شما
    در پناه خدا باشید
    ❤️👏

    • حمید گیوه چیان

      اردیبهشت 20, 1403

      درود و سپاس از حضور سبزتان
      شاد و سلامت باشید.🙏🙏🙏

  3. مهدی سیدحسینی

    اردیبهشت 20, 1403

    درود جناب گیوه چیان
    با آرزوی توفیق الهی
    🌹🌹

    • حمید گیوه چیان

      اردیبهشت 20, 1403

      درود استاد جان
      سپاس بیکران
      وجودتان غرق نور و عشق خداوند
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏

  4. صدیقه پناهنده

    اردیبهشت 23, 1403

    درود.رقص قلمتان مانا

    • حمید گیوه چیان

      اردیبهشت 23, 1403

      درود بر شما بانو پناهنده ی گرانمهر
      سپاس بیکران بابت حضور سبز و ارزشمندتان.
      وجودتان مملو از نور و عشق خداوند
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏💐💐💐

  5. امیر وحدتی "یگانه"

    اردیبهشت 24, 1403

    درود بر جناب گیوه چیان که فلسفه وجود مطلق باریتعالی را بزیبایی و هنرمندانه به تصویر کشیده اید.
    بمانید به مهر یزدان پاک.
    🥀🥀💚🥀🥀

    • حمید گیوه چیان

      اردیبهشت 25, 1403

      درود و ارادت جناب یگانه ی ارجمند
      سپاس که با نگاه پر مهرتان روشنی می بخشید.
      مهرتان ماندگار
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا