🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رفیق بی کلک

(ثبت: 222531) بهمن 27, 1398 

.

( رفیق بی کَلک )
.

مادرِ من مادرِ من
ای همه یِ باورِ من
.
یادم میاد اون قدیما
زمستونا ، تابستونا
وقتی شب از راه میرسید
تاریکی از پنجره ها
سَر میکشید به خونه ها
بغض تو گلوم پیله میکرد
غم تو دلم گولّه میشد
اونوقت تو بودی از پسِ
غصه ها در میومدی
.
زمستونایِ سرد سرد
پشت در خونه یِ گرم
برف تو کوچه قُلّه میشد
آتشِ غصه هایِ من
خاموش میشد با خنده هات
.
گرمی و آرامشِ آن
اطاقِ سردم تو بودی
شادابی و سرخیِ این
چهره یِ زردم تو بودی
رو راست بگم مادرِ من
دوایِ دردم تو بودی
.
امّا الان که رفته ای
صورتِ خود نهاده ام
به خاکِ تو ، به سنگِ تو
حیف نشد بوسه زنم
دست و پایِ قشنگِ تو
من که وجودم از تو بود
کاش میشدم به رنگِ تو
.
فرصتا رفته از کَفم
کاش میشد دست به سینه
یه عمر نوکرت باشم
حیف نشد ….
مونده به یادگار برام
شونه ای و یه آینه
چادر نماز و عینکت
.
راسته میگن که مادرا
میونِ عاشقا تَکن
اگر که دلگیرم باشن
با اخماشم با نمکن
باید بگم که مادرا
رفیقای بی کَلکن
.
بهشت و جنتِ خدا
سند خورده به نام تو
بهشت ببالد به خودش
افتاده زیرِ پای تو
.
شاعر : حبیب رضائی رازلیقی

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. امیر جلالی

    بهمن 27, 1398

    بهشت به اعتبار نام ” مادر ” بهشت است.
    بی نهایت زیبا بود و ارزشمند و درود بر شما

    • سلام برادر بزرگوارم
      استاد جلالی

      حضورتان ثمین و ارزشمند است
      سپاسگزارم🌺🌺🌺

  2. ولی اله بایبوردی

    بهمن 27, 1398

    رفیق بی کلک …

    مادر

    بهشت و جنتِ خدا
    سند خورده به نام تو
    بهشت ببالد به خودش
    افتاده زیرِ پای تو

    از پيامبر صلي الله عليه و آله :

    الجَنَّةُ تَحتَ أقدامِ الاُمَّهاتِ

    بهشت زير قدم هاى مادران است

    یاد مادر گرامی باد.

    سلام و درود

    استاد مهر آفرین جناب رضائی بزرگوار

    سپاس از اشتراک گذاری

    زیبا و دلنشین

    پایدار باشید

    تقدیمی : ❤️

    یاد آن یک خاطری افتی ، جوان
    هر کسی با خاطراتی زیست هان

    لا فراموشی بشر را ، ای رها
    تحتِ پای مادران جنّت عیان

    ولی اله بایبوردی

    27 / 11 / 1398

    💐🍃❤️❤️🌸❤️❤️🍃💐

    • سلام استاد بسیار بزرگوارم
      جناب بایبوردی

      از حضورتان همیشه خوشحالم
      انرژی پیامتان خستگی از تن میزداید
      شعر پیام بسیار زیباست
      احسنت

      ممنونم که هستید

      یا علی ع🌺🌺🌺

  3. سمیه صباح

    بهمن 27, 1398

    سلام و عرضِ احترام
    جناب استاد رازلیقی گران ارج؛

    بسیار زیبا است.
    دستتان طلا …
    درودهای بیکران بر شما باد.

    پاینده و برقرار باشید ان شای الله.
    🌹🌹🌹
    🌹🌹🌹
    🌹🌹🌹

    • سلام به خواهر فهیم و فرهیخته
      حضور شما بزرگوار موجب سربلندی است

      سپاسگزارم
      🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺

  4. بهمن 27, 1398

    🌹

  5. علی معصومی

    بهمن 27, 1398

    درود بر استاد رضایی نازنین
    زیبا سروده اید
    آفرین بر شما
    🌺🌿🌺🌿🌺🌿

    • سلام استادمعصومی عزیز
      سپاسگزارم از حضور ارزشمند شما🌺🌺🌺

  6. محمدعلی رضاپور

    بهمن 27, 1398

    سلام و درود و احترام
    جناب رازلیقی بزرگوار🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا