🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رهنما عشق ز پیران طلبی ای دل من

(ثبت: 219579) دی 10, 1398 
رهنما عشق ز پیران طلبی ای دل من

 

گر چه هست عشق مجازی چه کنی گشته اسیر
وهم لا عشق ، چه گویی ؟ سخنت را پس گیر

گر به هر گوشه نگاهی به تمنّا عشقی
می کنی سیر به کویش چو ببینی نه اسیر

با ادب عشق به آداب نگاهی افکن
پایبند عشق شوی شهد بنوشی که تو سیر

عشق را بینی و یک لحظه نبینی خود را
صاحب عشقی بشوی همچو اسیری نه امیر

غافل از عشق رها ، منطق عقلی گویا
جانب آن عشق روی عشق جوانی نه چو پیر

رهنما عشق ز پیران طلبی ، ای دلِ من
طفل راهی چه کنی طالب جویی چون شیر

کوهکن را بکنی یاد چو فرهاد دلا
جویِ شیری بکنی بوی خوشش مُشک و عبیر

گر حزین خاطره ای هست ز عشقی، تو ولی
گو به ما راه طلب عشق ، چه باشد ؟چو دبیر

ولی اله بایبوردی

13 / 08 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. علی معصومی

    دی 10, 1398

    درود و ارادت
    جناب استاد بایبوردی نازنین

    قلم دست تو آرام ندارد هرگز
    ای بنازم به تو و ذوق و کلام و….قلم ات
    ….

    من و هذیانی شب های پریشان دلم…
    تو ولی در دل خود از من آلوده مگیر

    🌺🌸🌺🌸🌺🌸

    • سلام

      استاد ارجمند جناب معصومی گرامی

      سپاس از بداهه زیبایتان

      تقدیمی : 🌹

      مضطرب حال ، چو دریایِ خروشان ما را
      بینِ امواج ببینی که چو مد جزر نما

      ذوق دارم به کلامی بکنم جلوه گری
      رقصِ انگشتِ قلم ، رازِ درون پخش به ما

      ولی اله بایبوردی

      10 / 10 / 1398

      🌸🌸🌸🌺🌷🌺🌸🌸🌸

  2. با سلام و درود خدمت شما آقای بایبوردی عزیز
    شعر بسیار زیبایی بود
    درود

    عشق را بینی و یک لحظه نبینی خود را
    صاحب عشقی بشوی همچو اسیری نه امیر

    🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد رشیدی راد عزیز

      سپاس از دیدگاه ارزشمندتان

      در پناه حضرت دوست

      🍃🍃🌿💐🌿🍃🍃

  3. درود ها استاد
    بسیار زیبا و دلنشین سروده اید
    سربلند باشید

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

    • سلام

      استاد ارجمند جناب دهنوی عزیز

      سپاس از حضورتان

      ممنون

      🌈🌈🌸🌺🌹🌷🌹🌺🌸🌈🌈

  4. طارق خراسانی

    دی 11, 1398

    با ادب عشق به آداب نگاهی افکن

    سلام و درود بر حضرت بایبوردی عزیز

    امشبم را با شعر زیبای تان به پایان بردم
    و چقدر لذت بخش بود

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏❤️🌿

    • سلام

      استاد ارجمند جناب خراسانی گرانمهر

      سپاس از دیدگاه ارزشمندتان

      شادکام باشید در تمامی لحظات زندگانی

      در پناه حضرت دوست

      🌺🌺🌺🌸🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا