🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 روزهای تلخ

(ثبت: 257493) اسفند 29, 1401 

 

باز، درنگِ نفسِ زندگی، رخنۀ ابلیس به ایمانتان
آمدگانِ تبِ رؤیای خیس، با شبحِ مرگ به میدانتان

روحِ ترک‌خوردۀ بی‌سر‌زمین، ریخته غم در طپشِ کاممان
حیرتی از وسعتِ آلودگی، مانده به ماهیّتِ دامانتان

شرمِ نگون‌بختیِ یک پیله‌ایم، آه که پروانه نشاید شدن
شمعِ شهیدی‌است در این معرکه، سگ به تمامیّتِ طوفانتان

تکیۀ تقدیر به باغِ ستم، بازدمِ تیره و تاریکِ غم
نافله‌ای بود ندای عدم، از نفسِ تیرۀ احسانتان

شب به تماشای خودش می‌نشست، روزنه‌ای با نفسِ تنگ گفت:
ها، دو قدم مانده، قدم‌های صبح، رد شود از کوچۀ پایانتان

 

پانزدهم بهمن هزاروچهارصدویک
#امیر_دادویی
@amirdadooei

 

 

 

نظرها 10 
  1. مهرداد مانا

    اسفند 29, 1401

    اینقدر قوی
    اینقدر صریح
    اینقدر شاعرانه
    اینقدر شجاعانه

    حتا اگر تعریف من و شما از ” شهید ” متفاوت باشد . باز این شعر ارزش خواندن دوباره و چندباره داشت .
    راستی اگر حالش را داشتید ” اشکاور ” بنده را بخوانید. من نیز چون شما شهیدانی دارم که شاهد شعرم بوده اند .

  2. محمدعلی رضاپور

    اسفند 29, 1401

    سلام و درود
    روزهای تان شیرین

  3. مینا یارعلی زاده

    اسفند 29, 1401

    شب با تمام سیاهی‌اش
    بر تنِ خود رنگی خوش‌رنگ می‌زند
    تا سپیده‌دم دو قدم باقی‌ست

    درودها استاد دادویی عزیز
    سالی خوش و نوروزی پیروز پیش رویتان باد
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • امیر دادویی

      اسفند 29, 1401

      ممنونم از شما برایتان سالی خوب آرزومندم

  4. طارق خراسانی

    فروردین 1, 1402

    سلام دوست شاعرم
    امیر عزیز

    ضمن تبریک سال نو از خداوند بهترین ها را برایت آرزو می کنم.
    در پناه دادار مهربان شاد زی

    🌱👌👌👌👌👌👌👌🌱

  5. طلعت خیاط پیشه

    فروردین 1, 1402

    درود بر شما
    بهاران مبارک باد
    🌺👏🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا