🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رویای عشق

(ثبت: 229214) تیر 22, 1399 

رویای عشق

عشق را در پیچ موهای تو معنا کرده ام
صد شرر زآن ماجرا در سینه بر پا کرده ام

هر کسی از عشق می گوید حدیث تازه ای
من ولی ، در جام چشمان تو پیدا کرده ام

آمدی، با آنکه سرما رخنه در من کرده است
در کنارت ای گُلم احساس گرما کرده ام

آنچنان مَحو تماشایت شدم ای ماه ، تا…
چشم حسرت دیده را مانند دریا کرده ام

ساعتی حتّی بدون پلک ، می دیدم تو را
دیده را با اشکِ شوقم بَه چه زیبا کرده ام

چشم ابری از من و چشمان جادو از تو بود
جان و دل را وقف آن چشمان شهلا کرده ام

مستجاب الدعوه گردیدم ، چو دیدم روی تو
امشب از ایزد وصالت را تقاضا کرده ام

حیف و صد افسوس (تنها) مانده با یک چشم تر
مثل هر شب دیده را از خواب چون وا کرده ام

گرچه رویا بوده ، من هم ابن سیرین می شوم
شهدِ آغوش تو را ، تعبیرِ رویا کرده ام

حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. طارق خراسانی

    تیر 22, 1399

    سلام و درود

    غزل زیبا و عاشقانه ای می باشد
    آفرین
    اگر من جای شما بودم لز این بیت صرفنظر می کردم

    ساعتی حتّی بدون پلک ، می دیدم تو را
    دیده را با اشکِ شوقم بَه چه زیبا کرده ام
    متظوز شما بدون پلک زدن است و این معنا از بیت استخراج نمی گردد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

    • حسن نبی

      تیر 22, 1399

      درود و عرض ارادت

      ممنون از لطفتون🙏🏼🙏🏼

      کاملا صحیح می فرمایید🌺🌺

نظرها
  1. محمد یزدانی

    تیر 22, 1399

    درودها جناب دوست شاعر گرانقدر تنهای عزیز
    بسیار عالی و درخشان , غزلی پرشور سروده اید ,
    جانم را جلا بخشید .
    سپاس فراوان
    🌺🌸🌸🌺

    • حسن نبی

      تیر 22, 1399

      عرض ادب و ارادت استاد عزیز

      سپاسگزارم ، نظر لطف شماست

      🌹💐🥀💐🌹

  2. محمدعلی رضاپور

    تیر 23, 1399

    سلام و درود،
    خدا قوت فرهیخته ی گرانقدر!
    لطفا در تازه ترین کارگاه شعر پاک، ما را از همراهی تان بی بهره نگذارید. در خدمت تان هستیم در👇👇👇
    http://sherepaak.com/229259/–

  3. ناهید سعیدی

    شهریور 11, 1399

    درود بر شما👏🌹

    • حسن نبی

      شهریور 11, 1399

      درود و عرض ادب و احترام

      ممنون از حسن توجه شما 🙏🏼

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا