🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زنده شدنِ زنده رود

(ثبت: 2048) مرداد 3, 1395 

وقتی زاینده رود پس از مدّت ها باز شد ، همراه با شادی و خوشحالی مردم درکنار زاینده رود سروده شد …

………………………………………………………………………………………………….

از شوقِ ورودِ رود، در حلقهء مشتاقان

رفتم به شرفیابی ، با حسِ سرافرازی

با نقل ُ گل ُ لبخند ، رفتیم به استقبال

از کاشی وشیرازی تا یزدی و اهوازی

تارِ “یحیی” میزد ، “شهناز” کنارِ پـل

تا “تاج” بخواند خوش از حافظ شیرازی

“ارحام”شده حاضر، بَر روی پلِ “خواجو”

تا بهرِ دلِ  مردم ، یک پرده کند بازی

یک گوشه”کسایی”هم با نی دلِ ما میبُرد

هنگامه به پا بود ُ  شوری به چه طنازی

آهسته و پیوسطه ، این رودِ ستم دیده

انگار که او میگفت ، در گوشِ پلی رازی

شاید ز سفر میگفت ، یا از غم تنهایی

از پای به زنجیر ُ  از آنهمه ، لجبازی

باری ز ورودِ رود دیدم که چه زیبا بود

آوازِ لُـری ، تُـرکی ، رقصِ زنِ قفقازی

…………………………………………………………………………………………………….

تابستان 95 – شاهنگیان

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. دنیا تیموری

    مرداد 4, 1395

    سلام استاد

    مانند همیشه با استادی تمام سروده اید

    بسیار زیبا

  2. علیرضا حکیم

    مرداد 4, 1395

    درود بر شما جناب شاهنگیان

    زیبا و دلنشین است شعرتان

    استفاده کردم

  3. طارق خراسانی

    مرداد 4, 1395

    سلام بر مردی که تمام وجودش عشق است

    درود جناب شاهنگیان عزیز

    بی نهایت استادانه و زیبا سروده اید.

    در پناه حق

  4. سلام و درود بزرگوار

    بهره بردم ازشعر بسیار زیبا  و دلنشین شما .

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا