🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آی همسایه

(ثبت: 216603) مهر 29, 1398 

به نام خالق زیبایی ها

نا امیدانه گفت در گوشم
که دگر با شما نمی جوشم

با خودم عهد بسته ام دیگر
چشم خود بر هویّتم پوشم

نه دگر آرزو و شور و امید
نه به سر عقل باشد ُ هوشم

کی رسد فصل مهربانی ُ عشق
آی همسایه ، ساده نفروشم

چونکه دلواپس ُ خرابِ تو اَم
هست سنگین ، غمِ تو بَر دوشم

جای عطر ِ گلاب ِ خانهء تو
کرده دود و غبار ، مدهوشم

بود همسایه ء شما یا من
” دختر ِ آبی ِ ” کفن پوشم

دل من تا سحر ، “سحر”، میسوخت
بر غَمَت ، آن چنان که مدهوشم

کی رسد فصل مهربانی و عشق
آی همسایه ، ساده نفروشم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 11 
  1. کی رسد فصل مهربانی ُ عشق

    عشق مهربانی هست افسوس ما از آن دوریم …

    دستمریزاد و دلنمیراد استاد

    تقدیمی : 🌸

    علّتی هست گو به ما دانا
    با امیدی ز نا امیدی ها

    دور گردیم با شما جوشیم
    تا هویّت میانِ ما مانا
    .
    .
    .
    .
    ولی اله بایبوردی

    29 / 07 / 1398

    🌈🍃🌿💐🌿🍃🌈

    • مهر 29, 1398

      از توجه و لطف شما

      ممنون و سپاسگزارم بزرگوار …

  2. ژیلا راسخ

    مهر 29, 1398

    🌿🌹

  3. سپیده طالبی

    مهر 29, 1398

    زیباست
    درود ها گرامی🌺

  4. درود بر شما گرامی
    زنده باشید🍃💐💐💐

  5. علی معصومی

    مهر 29, 1398

    درود بر شما
    ارجمند
    🍃🌸🍃🌸🍃🌿🌸🍃

    • منصور شاهنگیان

      آبان 1, 1398

      درود بر جناب معصومی عزیز و گرامی …

      از لطف و عنایت حضرتعالی تشکر و سپاسگزاری

      مینمایم …

      سربلند ، شاد و موفق باشید …

  6. مهر 30, 1398

    سلام و درود نوشیدم از عصاره ی اندیشه ی شما
    به شکوفا و با شکیب باشی جناب شاهنگیان عزیز
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  7. حامی شریبی

    آبان 1, 1398

    بسیار صمیمی ومتین شاعر خوبیها🌹

  8. دی 9, 1401

    با سلام ادب در گذشت ناگهانی شاعر ادیب شهرمان جناب استاد منصور شاهنگیان را به خانواده و همشهریان هنردوستم تسلیت عرض میکنم یادشان گرامی روحشان قرین رحمت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا