🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جایگاه شاعر

(ثبت: 217441) آبان 14, 1398 

آیا جایگاه و شان شاعران و نویسندگان امروزی با گذشتگان و پیشینیان و دیگر هنرمندان این مرز و بوم یکسان و برابر است ؟

…………………………………………………………………..

امروزه جای شاعر ، در آخر است انگار
یا نام ِ هر هنرمند ،از او سَر است انگار

آوازه خوان ُ مطرب یا خوشنویس ُ نقاش
دروازه اند ُ شاعر ، تنها ، دَر است انگار

همراه ِ تاج و ارحام ، شهناز یا کسایی
گو نام ِ شاعری که او سَرتَر است انگار

دیروز جای شاعر ، در صدر بود ، امـا
شاعر مکانش امروز پشتِ دَر است انگار

شاعر ندارد آهی ، در جیب ِ خود ذخیره
نشنیده کس که شاعر مستکبر است انگار

حافظ که بود شاعر یکجا دو شهر بخشید
زر پیش ِ شاعرِ ما ، خاکستر است انگار

فردوسی خردمند ، رَد کرد ، تحفه ها را
چون دید نقره هایی جای زَر است انگار

گر نام هر هنرمند ثبت است ُ هست جاوید
این معجزه ز شعر ُ از شاعر است انگار

شاعر همیشه گوید از رنج و درد ِ مردم
زیرا به عشق مردم ، مستحضر است انگار

این نکته را حکیمی با سوز دل عیان کرد
دنیا به کام ِ هر کس ، جز شاعرست انگار

 

اصفهان – منصور شاهنگیان

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. علی معصومی

    آبان 14, 1398

    🌺🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸

  2. مينا امينی

    آبان 14, 1398

    درودها آقای شاهنگیان
    وقتتون بخیر و شادی
    ” حرف ها نوشته شد و بعد حذف کردم ”

    زیبا قلم زدید
    مانا باشید و موفق بزرگوار 💐🙏

  3. ولی اله بایبوردی

    آبان 14, 1398

    سلام و درودها

    استاد ارجمند جناب شاهنگیان فرهیخته

    دلنمیراد

    تقدیمی : 🌺

    جایِ بسی تأسّف هر چند شادمانی
    آوازه شاعرانی امروز گشته فانی

    در بین هر هنرها نقاش یا که رسّام
    یا هر هنر که داری مظلوم بین آنی

    دی را قیاس یادی از شاعران دیرین
    در بین ناز و نعمت هر یک به نغمه خوانی

    شاعر خورد ز جیبش خدمت کند به عالم
    با سوز دل هدایت خلقی به آشیانی

    جاوید نام شاعر هر جای ملک دنیا
    هر یک کلام اویی چون گوهری عیانی

    یادی کنی ز شاعر هر یک چو اولیایی
    خدمت کند به خلقی بی مزد در جهانی

    نا اهل خلق هایی نو کیسه ای کنی فرض
    والی غمین نگاهی ، کاری نه ، گر توانی

    ولی اله بایبوردی

    14 / 08 / 1398

    🍃🍃💐🍃🍃

  4. طارق خراسانی

    آبان 14, 1398

    سلام منصور جان
    شعر زیبایی ست
    عالی ست
    ولی مانند خودم که گاهی مست سرودن میشوم قافیه ها را بررسی نمی کنم
    شعر با سر تر ، خاکستر هم قافیه نیست.
    در پناه خدا شاد زی مهربان🌿👏👏👏👏❤️🌿

  5. سپیده طالبی

    آبان 14, 1398

    زیباست سروده احساستان گرامی
    درودتان باد🌺

  6. ژیلاراسخ

    آبان 14, 1398

    🍃🌺

  7. مینا یارعلی زاده

    آبان 14, 1398

    درود بر شما شاعر گرامی
    بسیار عالی
    زنده باشید🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا