🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زندگیم باد حلالت

(ثبت: 249561) مرداد 5, 1401 

 

گَر نیست میسر که رسم من به وصالت
لبخند نشاندم که من آخر به جمالت

جان باختنِ در رَهِ تو عینِ کمال است
جان چیست مگر زندگیم باد حلالت

خنداندنِ تو تا به أبد تا به قیامت
واجب شده بر گردنِ من هست رسالت

ای سَروِ چو خورشید درخشنده و تابان
گر دستِ مرا تو بِرَهانی برسم من به ضلالت

یک چشمِ تو مشرق و یکی هست چو مغرب
أبرویِ تو قبله ست کنم سویَت عبادت

هرکس به کسی نازد و من هم به تو نازم
بر حُجب و حیایت بکنم عرض إرادت

هرلحظه دلم تنگ شود بهرِ خدا بهرِ رسولان
برخاکِ دَرَت افتم و سوی تو بیایم به زیارت

تو تیرِ غمت بر دلِ من صاف نشسته
از عشقِ تو آخر برسم من به شهادت

روزی که خدا خواست تورا خلق نماید
بر قلبِ تو انداخت صداقت وَ اصالت

ای کاش که قسمت بشوی بر منِ عاشق
من هم برسم برنوکِ پیکانِ سعادت

من را به دو أبروت بمیران و پس از آن
ای یارِ دل أنگیز ندارم به خدا کار به کارَت

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    مرداد 5, 1401

    سلام
    هر کس به کسی نازد و من هم به تو نازم
    ای کاش که جان بر سر راه تو ببـازم
    این بیت را در اینترنت یافتم شاعرش نمی دانم کیست؟

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا