🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دمادم بخواهمت

(ثبت: 249490) مرداد 3, 1401 

 

تو همانی که دَمادَم زِ خدا خواست دلم
صنما با تو عجین گشته فقط آب و گِلَم

نِگَهَم تا که بیفتاد بر آن سیمایت
شد نمایان و عیان در نظرم باغِ اِرَم

تو همه مال و مَنال و همه داراییِ من
بعدِ تو هیچ نَیَرزَد جمله آفاق به دینار و دِرَم

همه ی خواهشم این است مرا رد نکنی
تو مرا طَرد کنی خاکِ دو عالم به سرم

دستِ من گیر و مرا در پِیِ عشقت بِکِشان
تو مرا باز قبولم بِنَما از رَهِ احسان و کَرَم

طاقِ أبرویِ تو قبله ست بر آن مُعتَکِفَم
سویِ تو سجده بیارند تمامأ هم عربها هم عجم

قابَ قوسَین مگر چیست به جُز چشمانت
نیست ممکن که به جاه و درجاتِ تو رَسَم

تو و آن زلفِ چَلیپا و پُر از پیچ و خَمَت
کرده آشفته و غوغا همه ی صبح و شَبَم

وای از حالِ دلم هیچ کسی آگَه نیست
در فراقِ تو بسوزد جگرم بال و پَرَم

بعد از آنی که دو چشمم به تو افتاده دِگَر
بسته أم دیده و دل نیست کسی در نظرم

بُتِ مَه رو تو اگر بَندِ دلم را زِ دلت باز کنی
إی که بیچاره و غمدیده دلم وای دلم وای دلم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مرداد 3, 1401

  2. عظیمه ایرانپور

    مرداد 3, 1401

    درود بر شما🌸

  3. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 3, 1401

    درود بر شما گلی زاده ارجمند
    من بیت اول را چنین خواندم
    تو همانی که دمادم ز خدا خواسته دلم
    صنما با تو عجین گشته فقط آب و گلم
    در ابیات دیگر بوزن و قافیه ها توجهی بیشتر بفرمایید .
    منتظر اشعار دیگرتان هستم
    موفق باشید
    🌹🌹🌹

    • حمید گلی زاده

      مرداد 4, 1401

      ممنونم بابت نقدی ک کردین سرکارخانم
      خواست ت رو بایستی ساکن در تلفظ بفرمایین

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا