🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سحر با همَّتِ آنان که بیدارند می اید…

(ثبت: 251994) مهر 19, 1401 
سحر با همَّتِ آنان که بیدارند می اید…

قالب شعر : خوشه ای متغیّر

دوباره آتش و خون در سرای ایران است
دوباره موج جنون از برای ایران است

هزار جان عزیزان ز هر طرف پَرپَر
ببین که این همه جان خود فدای ایران است

چه کرده ایم ما، که رنج و بدبختی
نوشته شد که تمامی برای ایران است

خطای خویش بدیدم، جفا که بر خود بود
جفا به خلق مگر این خطای ایران است؟

چگونه شور و نوایی مرا بود، وقتی
صدای ناله و شیون، نوای ایران است

چه بغض کرده هوا ! گریه می کند خورشید
دلم گرفته چنان، چون هوای ایران است

به کوچه کوچه ی این سرزمین بارانی
صدای هق هقِ یک زن، صدای ایران است

«
بر پشت من نِه، هر چه دردت را
بر من ببخشا، شامِ سردت را

از جان خریدارم، به من بسپار
ای باغِ زخمی، َ برگِ زردت را

«
درد از خانه ی یک رفته و در صد شده است
حالِ من چون همه ی مردم ما، بَد شده است

آن که می کُشت جوانان وطن را، به خدا
آدمی بود، ندانم که چرا دَد شده است؟!

دیدم از پشتِ زنی تشنه ی آزادی و عشق
هَشتکِ خنجرِ آغشته به خون رَد شده است

زنی افتاده کف کوچه، برهنه، گفتم
ظلم بر مردم آزاده چه بی حد شده است!

لشگر ظلم عجب قهقه سر داده از آن
اشکِ یک زن به گروهِ غم ما، اَد شده است!

چه کنم ؟ یا چه دعایی بکنم شَر برود؟
زده ابلیس به ما ، راهِ دعا سد شده است

دوست دارد که نباشد دل و دل در پی عشق
بین بودن وَ نبودن، چه مُرَدد شده است
»
قسم بر آیه های صبح آزادی
قسم بر پیکر گلبوی مهسایم،
ندا،
نیکا
تمام دخترانِ پَرپَرِ هر کوی و آبادی
سحر با همّت آنان که بیدارند،
می آید…

 

 

 

 

نظرها
  1. علی معصومی

    مهر 19, 1401

    درودها بر حضرت استاد
    جناب خراسانی نازنین
    🔷️🔷️🔷️
    بی گمان از پس این ابر سیاه
    افتابی است که با صبح و سحر می آید
    ♡♡♡
    قلم سرکش طارق خوش خرامیده است
    چیره دستی استادانه و ادیبی مسلط
    خدارنگهدارت باشد

    • طارق خراسانی

      مهر 19, 1401

      سلام بر امیر سخن پاک

      خاک پای دوستان، قلمی زده است
      اردتمند همیشگی شما بوده و هستم

      در پناه خدا 🙏🌹🙏

  2. فریبا نوری

    مهر 19, 1401

    درودها استاد خراسانی گرانقدر

    بسیار خوشحالم که پس از مدت ها به لطف شعر در سایت می بینمتان

    شعر خوشه ای متغیر بسیار زیبایی است متناسب با
    بغض و فریاد توامان ایران این روزها

    ضمن امید و آرزوی دلگرم کننده ای که از همان عنوان خودش را نشان می دهد:

    سحر با همت آنها که بیدارند می آید

    🌷🌷🌷🌷🌷

    • طارق خراسانی

      مهر 19, 1401

      سلام بر بانوی شعر پاک
      سپاس از اینکه به مهر می خوانید
      به امید روزهایی که مردم عزیزمان آرزویش را دارند.
      در پناه خدا 🙏🌹🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا