🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروشی و غزلی دیگر

(ثبت: 248705) تیر 2, 1401 

سروشی و غزلی دیگر:

سوخته ام
افروخته ام
عشق تو آموخته ام
چشم به ره دوخته ام
لحظه ی دیدار شده.

شعر پیشرو
شعر سروش
محمدعلی رضاپور

شعر دوم، غزل:

دوست دارم نگار باشد و من
میوه ی انتظار باشد و من

دوست دارم فراق، کشته شود
لشکر بوسه سار باشد و من

باز هم بی قراری ام بدهد
دوست دارم قرار باشد و من

و قرارِ دوباره با نفسش
گرم و خوش، برقرار باشد و من

مژده ای داده ام به دل به یقین:
چشم های خُمار باشد و من

دردها را صبور خواهم ماند
عاقبت، غمگُسار باشد و من.

محمدعلی رضاپور (مهدی)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 13 
  1. احسنت
    زیبا سروده اید
    🌹🌹🌹🙏

  2. سیاوش آزاد

    تیر 2, 1401

    سلام ایدکم الله
    سروش به نظر رسید مولوی وار سروده اید
    دوست دارم نگار باشد و من
    عزیز، نگار جایی است که من نباشد

    • سلام و درود و سپاس،
      بله شباهت هایی دارد و
      تفاوت هایی.
      شباهت هایش را که اشاره فرمودید.
      از تفاوت هایش هم یکی آزادی بیش تر شعر سروش در وزن است مثلا در لَخت دوم این سروش و، دیگر، تعداد لَخت هاست که برخلاف غزل های چهارقسمتی سنتی(چهار قسمت در هر بیت که سه تای اول همقافیه اند مثل اشعار دوری به سبک جناب مولوی)،
      این سروش در پنج لَخت به کار رفته است.

    • فنای در نگار، اول این که ویژه ی شعر عرفانی محض است و در غیر آن تقریبا امکان ندارد
      و دوم این که از هرکسی به اندازه ی خودش باید انتظار داشت و در حال و هوای خاصی که بوده، بضاعت من نیز این مقدار بوده، تازه آن هم در عالم ادعا و چه بسا در عالم عمل، از این مقدار هم کاسته شود مخصوصا اگر مشکلاتی در راه وصال پیش آید.

      • سیاوش آزاد

        تیر 2, 1401

        سپاس از تشریحی که فرمودید آیا سروش به آن کمالی که مدنظرتان بود رسیده است یا هنوز جای کار دارد؟

        • سپاس فراوان،
          مسلما راه درازی در پیش است و همیاری خوبانی همچون شما، مورد نیاز

          • سیاوش آزاد

            تیر 2, 1401

            من نه
            من باستانی کارم فرمودید سروش شعر پیشروست پس صرفا قالب نیست و قاعدتا نمی توان سروش کهن سرود

          • شعر پیشرو
            و ازجمله گونه ی سروش،
            آمیخته ای از شعر سنتی و شعر نو است
            و هم با علایق سنتی
            و هم نوین، رابطه ی خوبی می تواند داشته باشد.

      • سیاوش آزاد

        تیر 2, 1401

        مطلبی عرفانی را خواستم بیان کنم وگرنه واقفم که در ساحت های دیگر ثنویت حاکم است

  3. زهرا آهن

    تیر 2, 1401

    درود بر شما
    میهمان سورده‌های زیبایتان بودم
    پایدار باشید🌷🌺

    • سلام و درود و سپاس تان
      بسیار خوش آمدید
      🌷🌺🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا