🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروش های دریاچه ی نیلوفر_ 23

(ثبت: 252821) آبان 16, 1401 

 

سروش های تالاب نیلوفر آبی

سروش 23

می شود با صفای گل خوش بود

با غزل های باد سرخوش بود

می شود رفت سوی تالابی

قدری آن جا آسود

بی خیالِ هزاره ی تکرار

دل گرفتار

این بار، این کنار

می شود با بنفشه، بازی کرد

به لبانِ به جان رسیده ی خود

جان بخشید و

چشمه را بوسه داد و نازی کرد

می شود عاشقانه اول صبح

مست جانان شد و سروش سرود

می شود می شود

 

تابستان 1401،
طَرَبستان، بابلعشق،
تالاب نیلوفر آبی،
محمدعلی رضاپور (مهدی)

شعر سروش:
گونه ای کوتاه از شعر پیشرو (آمیخته ای از شعر سنتی و شعر نو) با پایانی متفاوت و برجسته.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (6):

نظرها 18 
  1. سیاوش آزاد

    آبان 16, 1401

    سلام
    سروش های تالاب نیلوفر آبی
    سروش
    578908776654456789321233555556
    7543322222222788888976099097888
    5543217788999909988668656678889
    9999876554433445555577888889887
    965555567986544322954321234456

  2. جواد مهدی پور

    آبان 16, 1401

    سلام و عرض ادب محضرتان جناب استاد رضاپور گرامی

    همچنان از سروش های قشنگتان بهره مند شده لذت می برم

    عالی ست

    زنده باشید به مهر

    درود هااا

    💐🙏🙏🙏❤️❤️🙏🙏💐💐💐🌺

    • محمدعلی رضاپور

      آبان 16, 1401

      سلام و درود و عرض ادب
      جناب دکتر مهدی پور گرانقدر
      بسیار لطف فرمودید بزرگوار

      در پناه یگانه ی مهربان
      بهترین ها نصیب تان
      🌿🙏🙏🙏❤️❤️🙏🙏🙏💐💐💐🌺🌿

  3. زهرا آهن

    آبان 16, 1401

    درود بر شما جناب رضاپور بزرگوار

    قلمتان نویسا

    شاد و پیروز باشید🌺🌸

    • محمدعلی رضاپور

      آبان 16, 1401

      سلام و درود و سپاس تان سرکار خانم خانم زهرا آهن بزرگوار
      پیروز و بهروز باشید در پناه خدا
      🌺🌹🌸

  4. م . مانا

    آبان 16, 1401

    این یکی را به خاطر روح بخشی و لطافتش دوست داشتم

  5. محمد حسنی

    آبان 16, 1401

    درود
    خیلی با طراوت و خوش بود
    قلمتان نویسا
    در پناه خدا🌹

    • محمدعلی رضاپور

      آبان 16, 1401

      درود و سپاس تان دوست گرانقدر

      باطراوت و خوش و نویسا باشید در پناه خدا
      🌹🌹

  6. سلام
    عالی بود
    ممنون🙏

  7. سیاوش آزاد

    آبان 16, 1401

    سلام بر جناب رضاپور
    در اثر کهیر عدم دوستان اشاره به چندوزنی بودن اثر نمودند و نیز بزرگواری در اثر اجل بنده نیز به این مسئله اشاره کردند با اینکه وزن هر دو اثر مفاعلن فعلاتن مفاعلن فعلن است و خروجی مشاهده نمی کنم مسئله چیست که برای مخاطب احساس چندوزنی پدید می آید؟

    • محمدعلی رضاپور

      آبان 16, 1401

      سلام و درود جناب آزاد

      بنده، دوگانگی وزن در سروده ی زیبایتان ندیده ام جز این که گاهی برای جور درآمدن وزن، باید خوانشی مخصوص و قدری متکلفانه داشته باشیم.
      پیروز و بهروز باشید در پناه خدا

  8. نسرین حسینی

    آبان 16, 1401

    درودها برشما جناب رضاپور عزیز
    🌹🌹❤️❤️

    • محمدعلی رضاپور

      آبان 17, 1401

      درودها و سپاس ها یتان سرکار خانم حسینی گرانقدر
      🌹🌹🌹❤️❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا