🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروش های دریاچه ی نیلوفر_ 83 تا 85

(ثبت: 255021) دی 29, 1401 

سروش های دریاچه ی نیلوفر

 

سروش 83

باده در باده، باد، مستم کرد

عطر مویش هواپرستم کرد

مثل گلبُن که نذر تالاب است

دست دل بست و پای بستم کرد

زلزله همچو رقص برگی شاد

آمد و واقف از گُسَستم کرد

تو برایم بمان!

 

سروش 84

ناز تالاب این چنین زیبا!

غزل ای(غزلی) یا سروش یا رُؤیا؟

از تو آخر چگونه دل بکَنَم؟

خاک پاک نجیب روح افزا!

گفته بودم: دچار خواهم شد.

 

سروش 85

دشت سبز و سپید و آبیِ من!

ناز تالاب دل_شرابیِ من!

باز میخانه ی حسابیِ من!

وا کن آغوش!

 

شعر پیشرو
شعر سروش
طَرَبستان،بابلعشق
تابستان 1401
محمدعلی رضاپور (مهدی)

(سروش: گونه ای از شعر پیشرو، اصالتاً برای کوتاه سرایی و برپایه ی همانندگریزی در لَخت پایانی.

شعر پیشرو: آمیخته ای از شعر سنتی و شعر نو، با ترفندهایی ویژه و دارای گونه هایی همچون
سه گانی، سروش، سه گلشن، شعر سبز یا چندآهنگ و شعر تک).

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    دی 29, 1401

    سلام و درود بر جناب استاد رضاپور عزیز

    عالی ست

    بر وعده وفا کرده و امروز با هفت سروش عاشقانه در خدمت دوستان هستم.

    در پناه خدا 🌱🌹🌹🌹🌹🌹🌱

    • سلام و درود و و سپاس و ارادت
      جناب بابا طارق عزیز شعر فارسی
      بسیار لطف فرموده اید.
      زبانم قاصر از تشکر است.
      در پناه خدا بهترین ها نصیب تان
      🙏🍃🌹🌹🌹🌹🌹🍃🙏

  2. مسعود مدهوش

    دی 29, 1401

    درودتان استاد رضاپور ارجمند🌹🍃🌿☘️🌱🌾

    زیبا و دلنشین از خالق سروش،دستمریزاد🌾🌱🌿🌿🍃🌹👏👏👏👏👏👏👏

    • درود و سپاس تان جناب دکتر مدهوش ارجمند
      زنده و سرزنده باشید در پناه خدا
      🌿🌹🍃🌿💐🍃🌹🙏
      🌿🍃🌿🌿🌿🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌈

  3. رضا پور نازنین
    دوست خوب
    یار وفادار
    زیبا بود و حس برانگیز
    لطیف و دلچسب
    لذت وافر بردم

    • درود و سپاس و عرض ادب،
      امیدوارم شایسته ی این همه لطف شما بزرگوار باشم!
      زنده و سرزنده باشید در پناه خدا

  4. سیاوش آزاد

    دی 29, 1401

    سلام
    اصالتا را آوردید تا راه برای سروش های بلند باز شود جناب خراسانی اگر اثر اخیرشان را یک سروش بدانیم راه را گشوده تر کردند و سرانجام منتظریم جناب رضاپور اولین سروش بلند و چه بهتر که بسیار بلند خویش را بسرایند

    • سلام و درود و سپاس تان
      سروش ها اصالتا کوتاه اند ولی گره زدن چند سروش کوتاه به یکدیگر، سروش پیوسته را می سازد.
      سروش های جدید جناب استاد طارق خراسانی هم طبق فرمایش خودشان به بنده، هفت سروش (کوتاه) اند که در یک فِرِسته آمده اند.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا