🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروش های عاشورایی_ 15 تا 17

(ثبت: 249873) مرداد 18, 1401 

سروش های عاشورایی

سروش 15

پاره ی ماه، پاره پاره شده

کهکشان، باز، پُر ستاره شده

شعر تسبیح لَخته لَخته جداست

دانه هایش پر از ثنای خداست

که دوباره ی پیغمبر

کُشته ی کینه هاست

کُشته ی صدهزار باره شده

پیکرش را چگونه باید بُرد؟!

سروش 16

زِرِه اندازه ات ندیدیم و

تازه داغ جگر چشیدیم و

از گُلَت آرزو نچیدیم و

ای یتیم برادرم! بگذر!

سروش 17

همه ی ماجرا، به آب که نیست

یا به دستان افتاده ی ساقی

و شهادت مشک

یا شکستن آیینه ی پیغمبر

یا به حنجر و خنجر و حتّی

به غمِ بی حدِ رُباب که نیست

یا که بر قلّه ی نیزه، قرآن خواندنِ

مَطلع سرخ آفتاب که نیست

و اسارت خاندان آزادیبخش

تَشَری زده اند

تا قیامت

به جانِ وجدانِ تو، ای انسان!

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 18, 1401

    درود بر شما
    زیباسروده اید .
    قلمتان سر سبز
    🙏🌿🍃

  2. طارق خراسانی

    مرداد 18, 1401

    سلام

    الحق زیباست

    درودتان

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🖤🌿

    • محمدعلی رضاپور

      مرداد 19, 1401

      سلام و درود و سپاس تان
      بهترین ها نصیب تان در پناه خدا
      ❤️🙏🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا