🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سرگذشت

(ثبت: 3717) فروردین 3, 1396 

این کیست در آیینه؟ منم؟! پیر شدم

ای شعر نیا بر دهنم سیرشدم

کافیست دگر از همه دل گیر شدم

در اول سالم بتو زنجیر شدم

بس کن که من از حال خودم خسته شدم

این صورت پیری که در آیینه بُوَد

نزدیک چهل سال که بی کینه بُوَد

غمهای دلم ساکن در سینه بُوَد

شعری شود آن درد که گنجینه بُوَد

هرکس به کسی من بتو دلبسته شدم

پیکی بزنم با تو، تو ای یار غمم

ساقی تو شدی واژه شراب از سخنم

مستانه شدن با من و تنها شدنم

جفتم تو شدی شب بتو من لب بزنم

همدل تو شدی از همه دل رسته شدم

دل خستم و تنها به خودم مدیونم

شاید خود من از خود من بیرونم

ای روح کجایی؟ نرو از این جونم

ای قلب کجایی؟ ز تو من دلخونم

از گردش ایام، که بشکسته شدم

چون دل بشکست از دل خود، دود شدم

مظلوم شدم گاه که نمرود شدم

بر جنگ دلم رفتم و نابود شدم

خود سوخته ام، بوی خوش عود شدم

سرلشکر عشاقم و سر دسته شدم

شیری که بمردست اگر جان یابد

نامرد چو کفتار به دندان باید

این چرخ فلک هر چه که پایین آید

کفتار به قدرت نگرد چون شاید

کفتار شد او، دشمن برجسته شدم

باور نکن ای دشمن من، ای فلکم

خواهم که تو را دوست شوم با کلکم

خواهم که مرا مست کند دلبرکم

شعرم، تو نباشی، زجهان بر درکم

از لطف تو شد من که چو وارسته شدم

۱۳۹۶/۱/۱

نظرها 12 
  1. معصومه عرفانی

    فروردین 5, 1396

    سلام

     بسیار زیبا سرودید

  2. سحر جهانی

    فروردین 5, 1396

    درود…..

    زیباست……..

  3. درودهااااا

    بر بلندای اندیشه وژرفای احساستان

    رقص موزون قلمتان سرمد

    • مسعود رستمزاد

      فروردین 5, 1396

      درود و سپاس از شما

      قلم از کمرش خم شده از اشک دلش

  4. مينا امينی

    فروردین 6, 1396

    درودها

    زیبا بود

    سال نومبارک

    با آرزوی بهترین ها

    • مسعود رستمزاد

      فروردین 6, 1396

      درودتان خانم امینی

      سپاس از لطفتان

      سال نو بر شما و خانواده ی محترم مبارک

  5. طلعت خیاط پیشه

    فروردین 6, 1396

    درود بر شما  زیبا سروده اید.

    برایتان بهترینهایی که دوست دارید آرزو دارم

    • مسعود رستمزاد

      فروردین 6, 1396

      درود وسپاس از مهرتان

      شاد باشید و شاعر مانید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا