🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سر و جان همگی باد به قربان وطن

(ثبت: 241076) مرداد 18, 1400 

 

چنگ زد جنگ، دلا تا به گریبان وطن
قد علَم کرد عجب سامِ نریمان وطن

غیرت، آمد به هواداری عشّاق چه خوب
تا پریشان نشود جانِ جوانان وطن

در دلِ جنگ دو فرهنگ غنی رونق یافت
هر دو بر خاسته از قدرتِ ایمانِ وطن

اوّلی را همه از کرب و بلا داشته ایم
مشهد جان و دل و موطنِ جانان وطن

دوّمی بود گران هدیه ی فردوسی پاک
آن طبیبی که به جان خاست به درمان وطن

اینچنین عشق به یاری وطن آمده بود
بود در غفلت از آن، دشمن نادانِ وطن

گِرد بادِ سیهی بود ز شیطان اما
شد گرفتارِ دو صد هیبتِ طوفانِ وطن

تا برون سازد از این مُلکِ خدا دیو و ددان
هیبتِ عشق شد امضای فراخوان وطن

تا سرافراز بماند «وطنَ»ش ، طارق گفت:
سر و جان همگی باد به قربان وطن

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (6):

نظرها
  1. علی معصومی

    مرداد 18, 1400

    سلام بر جناب خراسانی نازنین
    احسنت بر شما
    زیبا سروده اید آفرین بر شما

    🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃

    در پناه خدا

  2. کبری محمدی

    مرداد 21, 1400

    سر و جان همگی باد به قربان وطن👏

    سلام
    غزلی زیبا و خوش آهنگ
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا