🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سه گلشنی از جناب صدوقی

(ثبت: 234986) دی 9, 1399 

#سه_گلشن

شبـــیه نـــاله ی لـــیلی، شــبیه شیـــون مــجنون
دل من خنده زخم است و چشمم کاسه ای پرخون

بـــــیا و الـــتیام زخـــم های بـــی شـــمارم بـــاش
اگــــر با من قـــرارت نیست گاهی بی قرارم باش

منـــم یـک جنـــگل ســـرمــا زده در اوج تنـــهایی
بـــه عطـر خویش پر کن لحظه هایم را، کنارم باش

بیا و مثل غم در سینه ام جاخوش کن و دیـــگر —
نـــرو، ماننــــد او دلبسته ی دیـــوانه وارم بـــاش

منـــم دشـــتی پر گلــواژه هــای بی صدای عشق
بـــیا و شـــور بر پـــاکن “صدای مانــدگار”م باش

مــــن دلخــسته را از خــــود رها کن ماه بانــویم
خـــــدای آرزوهــــای دل امـــــیـــــدوارم بـــــاش

چو سنگی در مسیرم هستی و گاهی محبت کن
بـــیا و شـــاهد افــــتادن ایـــــن آبـــشارم بـــاش

مگر من جز محبت از تو چیزی خواستم؟ هرگز!
به باغم هدیه کن روح و طراوت را بهــارم باش

تـــو امـــیّدی، بـــهاری، مــــهر و خـورشــــــیدی
تو پــــایان شـــب و تنـــهایی و سرما و تردیدی

#محمدصدوقی
#م_مانی

@MasalanSherr

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. 💐🌹💐🌹💐🌹💐

  2. مينا امينی

    دی 9, 1399

    بیا و مثل غم در سینه ام جاخوش کن و دیـــگر —

    نـــرو، ماننــــد او دلبسته ی دیـــوانه وارم بـــاش …

    🌸🌸🌸🌸

  3. مينا امينی

    دی 9, 1399

    سلام بزرگوار
    ممنونم از اشتراک گذاری این اثر
    شاد باشید 🌸🌸🌸

    • سلام و درود و سپاس از
      لطف شما

      🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا