🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شاعر فرزانه

(ثبت: 245150) بهمن 20, 1400 

بیاد استاد شهریار(۲)
شاعر فرزانه
من همان عاشق دیوانه بی سیم و زرم
عاشق شاعر فرزانه ی والا  گهرم

شهریارا سر سودای تو دارد دل من
اندر این راه رود گر همه بر باد سرم

آرزو تا که کنم سر به سلامت تعظیم
گر از این دست اجل سر بسلامت ببرم

خورده ام در ره عشق تو بسی خون جگر
نیمه شب تا به سحر نالم و سوزد جگرم

مثل پروانه کنم شمع فروزنده طواف
زاتش هجر تو سوزد سرم و بال و پرم

اندر این شهر پر آشوب گرفتار تو ام
می روم کوچه به کوچه همی آسیمه سرم

ترک ما کردی عجب بی خبر ای پیر کهن
دیگر از حال دل عاشق تو بی خبرم

آن زمان که پی بالین تو شد پیک اجل
* پدر مرگ بسوزد که در آمد پدرم

اینکه پیرانه سرم عشق جوانی دارد
چونکه دارد هوس عشق تو پیرانه سرم

پی آن دُرّ  گرانبار ز شب تا به سحر
مثل شمعی که بپا خیزدش آتش ز سرم

تو همان شیری و دمخور نشدی با کفتار
من بدان شوکت دیرینه تو مفتخرم

شهریارا تو همان گوهر صاحب هنری
این منم در پی آن دُرّ گران در بدرم

برگ سبزِ غزلِ “شاعر فرزانه” من
بُوَدَم تحفه درویش و “یگانه” هنرم

——————————————-
تقدیم به روح بزرگ استاد شهریار
*  پدر عشق بسوزد که در آمد پدرم
از غزل گوهر فروش استاد شهریار

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 20, 1400

    سلام و درود بر شما و استاد شهریار

  2. خسرو فیضی

    بهمن 20, 1400

    . با درودی پاک 🌺
    .
    . شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق
    . بخدا مُلک دلی نیست که تسخیر نکردی
    .
    . استاد گرانمهرم خوشحالم که در اینجا هم در کنارتان هستم و می آموزم از هنر والایتان 🌹🌹🌹
    . و البته استاد شهریار ( حافظ ثانی ) را هر روز و شب می خوانم و می آموزم !!
    . بیشتر مایلم برایتان بنویسم و بنویسم که در سایت های دیگر برایتان نوشته ام . .
    . سر ارادت ما و آستان حضرت دوست 🌺🌿🌿🌹🌿🌿🌺

  3. طارق خراسانی

    بهمن 20, 1400

    سلام و درود

    از اینکه قدر دان هنر شاعری بزرگ هستید نشانگر بزرگی و بزرگواری شماست.
    جان استاد شهریار شاد و چه خوب در ماه رجب که میلاد مولای عاشقلن است این غزل زیبا را سروده اید زیرا ارادت استاد شهریار به مولا زبانزد خاص و عام است و غزل معروف شان تحت عنوان علی ای همای رحمت آن استاد زنده یاد ورد زبان عاشقان مولا ست.
    غزل زیبای ان گرامی استاد را خوانده و درودتان گفتم.

    در پناه خدا
    🌿👏👏👏👏👌🌹🌿

  4. مهدی سیدحسینی

    بهمن 20, 1400

    درود جناب وحدتی
    قلمتان نویسا
    🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا