🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شاهد

(ثبت: 233383) آبان 21, 1399 

« شاهد »

هر آن فردي كه با من، كينه ور بود
تلاش و كوشـش آن ، بي ثمر بود
كه من از خودكفايي منعم هستم
تمام كارم از دستـم ، هنـر بود
مرا آن كينه ور ، نـتوان زمين زد
از آنكه كينه ور، خود بي هنر بود
به كار شور و شري ، پي نـبردم
كجا يك كار من پُر شور و شر بود
مرا كاري به كار كس نـباشد
سر كارم ، به دست دادگر بود
خداوندا تو خود گر شاهد هستي
مرا بر غير تو ، كي يك نظر بود
مرا با خلق تو ، بد خصلتي نيست
بسا خصلت زِ خلقت كينه ور بود
هرآنكس با بشر بي حرمتي كرد
به حرمت كي بشر شد، كاش خر بود
طريق آدمـي ، پُـر ارزش آمد
طريق و فعل خر ، كلاً خطر بود
هر آن فردي هدايت يافت از حق
هدايتگر ، به افراد بشـر بود
هر آنكس معني دين را نـفهميد
به محراب دعا ، مانند خر بود
هر آنكس معني دين خوب فهميد
به كار دين و ايمان معتبر بود
هر آنكس دين و تقوا بيشتر داشت
چرا قوت دلش ،خون جگر بود
هر آنكس دين و تقوا ، را ندانست
مداماً دست او در گنج و زر بود
طفيل هستي حق ، ما كه هستيم
نـبايد از حقيقت ، بي خبر بود
خداونـدا ! تو دينـي آفريـدي
زِ دين خود چي ات ، از ما نظر بود
حسن در راه دين بسيار كوشيد
بسا ديدم كه از راهت بدر بود

٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 21, 1399

    درود بر شما جناب مصطفایی عزیز

    بهره بردم از اشعار پاکتان

    زنده باشید

    💐🙏💐

    • سلام و درود استاد مهدی پور
      سپاس از حضورتان پر مهرتان
      شادکام باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مازیار نژادیان

    آبان 21, 1399

    درودها جناب مصطفایی

    هر وقت غزل یا قصیده ای میخوانم از قلم شما

    خرسندم که بخت یارم بودم که یکبار دیگر از این قلم بخوانمو بیاموزم

    امید که هماره نویسان و شادکام باشید

    💐💐💐💐💐💐💐

    • سلام و درود
      سپاس از حضورتان پر مهرتان
      شادکام باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا