🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شاهنامه

(ثبت: 3150) دی 30, 1395 

شاهنامه
یکم بهمن 319 زادروز حکیم ابوالقاسم فردوسی بر ادیبان جهان خجسته باد…

آی جوونای مهربون
شاهنامه رو نگاه کنین

واسه یه بارم که شده
رستم شو صدا کنین

رستم نماد مردی بود
نماد خوبی و وفا

دست یه ملتو گرفت
تا که نمونن توی راه

گردآفرید و سام و زال
ضحاک و تصویر یه مار

سودابه
سهراب جوون
اسفندیار و دیو دوون

همه میخوان بگن که ما
شدیم اسیر فکرمون

گفتار نیک
پندار نیک
این روزا افسانه شدن
 
چرا…؟
واسه اینکه
دلا اسیر بیگانه شدن

تو عصری که زبونمون
میشد اسیر سرنوشت

فردوسی با تدبیر و عشق
شاهنامه رو با دل نوشت

اگه که شاهنامه نبود
فرهنگمون فنا میشد

تغییر لهجه و زبون
اول ماجرا میشد

اگه که فردوسی نبود
خلیج فارس عرب میشد

فرهنگ ایرانی می مرد
خزر نصیب دد میشد

احسان ظاهری (اهورا)
28 شهریور 92
#احسان_اهورا

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):