🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شاه منی

(ثبت: 250928) شهریور 17, 1401 

شاه منی

صنما ! تاج سری عِزِّ من و جاه منی
سایه ی سروی و اندر سر هر راه منی

ره ندارد به دلم ترس دگر از شب تار
اندر آغوش ثریا قمری ، ماه منی

من چو سرباز به پای تو همان جان بکفم
تو در این بازی شطرنج همان شاه منی

بوی پیراهن تو کرده مرا چشم براه
تو همان یوسف گم گشته ی در چاه منی

روز و شب “یاد توام از دل و از جان نرود”
چون نوای نیِ هر گاه و بیگاه منی

“هر کجا می نگرم نور رخت جلوه گر است”
جلوه ی نور خدایی که بهمراه منی

گر اشارت بکنی از سر و جان می گذرم
مرهم زخم من و این غم جانکاه منی

 

#امیر_وحدتی_یگانه

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    شهریور 17, 1401

    سلام
    چون نوای نیِ هر گاه و بیگاه منی
    ظاهرا برای تصحیح وزن باید این گونه خوانده شود
    چون نوای نیِ هر گاه، و بیگاه منی
    وقف بر گاه و بعد واو را با فتحه خواند و یا شاید واو تبدیل شود به ضمه

    • امیر وحدتی "یگانه"

      شهریور 21, 1401

      درود بر شاعر توانمند و زرین کِلک جناب آزاد. سپاس از حسن توجه و تذکرتان.
      همان فرم اولی زیبا تر است. وقف در گاه و “و” با کسره.
      🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا