🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شباهنگ

(ثبت: 257733) فروردین 7, 1402 

 

با تمام ِ سادگی حیران ِ چشمان ِ تو گشتم
کعبه‌ی من ،گرد ِ محراب ِ تو هی گشتم که گشتم

بی شباهنگ ستاره آسمانم ” تار” گشته
ساز ِ دل دَر هم شکسته پاره‌پاره” تار” گشته

سویم این غم‌ها چه می‌بارند، از دیوار و از در
مشت‌ها کوبیده‌ام در کوچه‌ات من روی هر در

جرعه جرعه از لبان تو جوان شد طفل ِ شیری
عشق می‌جوشید در من ناله شد فریاد ِ شیری

غرق ِ تردستی‌ست گویا گیسوی پر پیچ و تابَت
من که بی‌خود گشتم از خود از رخ ِ پر آب و تابَت

بوسه‌های سرخ‌گونت ریخت بر لب‌های شورم
مست گشتم بی‌ مِی اینجا بی‌محابا غرقِ شورم

با نگاه آتشینت سویت آمد” آیت” این بار
شاخ خشک ِ شعرهایم شد درختی سبز و پربار

بی‌گمان نوشیدم از معجون ِ عشقت یک دل ِ سیر
مثنوی گفتم برایت نوش ِ جان کن تا شوی سیر

در این شعر تمامی قافیه ها جناس تام هستند.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. سیاوش آزاد

    فروردین 7, 1402

    سلام
    در و دیوار را از دیوار و از در نگاشتن صحیح است؟
    در در هر دو مصرع به نظر می رسد یک معنا دارند و اگر چنین باشد هم قافیه نیستند گویا فرض را برین گذاشتید که اگر کلمه ای در اصطلاح، کنایه و … باشد ولو هم معنی با کلمه ای باشد می توانند جناس باشند و این باید مورد تامل قرار گیرد مثلا سیر را با دل سیر قافیه کردید ولی هر دو سیر گویا معنی گرسنه نبودن می دهند
    تاب در پیج و تاب و آب و تاب هم ملاحظه بفرمایید که به یک معنی است یا نه

    • میثم علی یزدی

      فروردین 7, 1402

      درود و عرض ادب سپاسگزارم

      به نظر حقیر جناس و قافیه ها صحیح است

      البته نظر شما قابل احترام است

نظرها
  1. علی معصومی

    فروردین 7, 1402

    💐🍃💐🍃💐🍃

  2. کتایون رها

    فروردین 7, 1402

    سلامم را پذیرا باش 🌺
    زیبا سروده اید که اندیشه ای ناب کلک زرنگارتان را
    همراه گشته !!
    پیروز و موفق باشید 🌺🌺

    • میثم علی یزدی

      فروردین 7, 1402

      درود و عرض ادب

      سپاسگزارم

      پاینده باشید

  3. محمدحسین پژوهنده

    فروردین 8, 1402

    👏عالی است، احسنت بر شما، تداعی کننده شعری از خواننده ای که میخواند:
    … بی وفا رفتم که رفتم…
    قصد مزاح بود🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا