🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شبی

(ثبت: 6381) مرداد 8, 1397 

شبی!

با سکوتم عاقبت، فریاد خواهم شد شبی

آخر از زندان تن، آزاد خواهم شد شبی

گور من، چون حجله ی دامادی ام، آراسته

مطمئن هستم که از نو، شاد خواهم شد شبی

بال خود خواهم گشود از خاک، پر خواهم کشید

چون زمینی بایرم، آباد خواهم شد شبی

دست و پایم بسته، تا در کالبد زندانی ام

کاشف صد گونه استعداد خواهم شد شبی

تا نفس دارم، هوای نفس من، فرمانروا ست

فارغ از این ظلم و استبداد، خواهم شد شبی 

دربهار زندگی، مانند شمعی مرده ام

در خزان عمر خود، مرداد خواهم شد شبی

عمر من، در غفلتی دیوانه وار، از دم گذشت

باز خواهد گشت و من، ارشاد خواهم شد شبی

نیستی سرلوحه ی افکار پوچم، بود و هست

از ازل معلوم بود، ایجاد خواهم شد شبی

هیچ باور می کنی؟ با این همه عجز و غرور؟؛

عاقبت محتاج استمداد خواهم شد شبی؟! 

حرف “خالو” باورش سخت است می دانم، ولی؛

هر چه باداباد،! باداباد خواهم شد شبی!

۹۷/۰۵/۰۷ مرتکب شدم…《خلو دخو 》
#رضـــــازمانیـــــاݩ‌قوژدی

@jnbkhndg

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. درود ها ارجمند
    کسب فیض شد

    متشکرم    

    • رضا زمانیان قوژدی

      مرداد 11, 1397

      سلام و دوصد درود بر استاد انصاری عزیز

      با حضور گرمتون خوشحالم کردید.

      بسی شاد تر می شدم اگر از سر لطف، ایراد هایم را ذکر می فرمودید.

      شاد باشید و دیر زی

  2. Z .M

    مرداد 11, 1397

    درود برشما جناب زمانیان بزرگمهر

    بسیار زیبا و عالی

    در پناه حق

    • رضا زمانیان قوژدی

      مرداد 11, 1397

      درودها بانو میرزایی خوش سلیقه.

      خدا رو شکر که مورد پسندتون واقع شده.

      التماس دعا

  3. مهدی صادقی مود

    مرداد 11, 1397

    درود جناب زمانیان ارجمند

    قشنگ بود

    برقرار باشید

    • رضا زمانیان قوژدی

      مرداد 12, 1397

      سلام و درود فراوان استاد صادقی ارجمند

      قشنگی از چشمان و اندیشه ی زیبا بین شماست.سپاسگزارم عزیز

  4. علیرضا آرین مهر

    مرداد 16, 1397

    سلام و عرض ادب

    بسیار عالیست

    درودها شاعر گرانقدر

    • رضا زمانیان قوژدی

      مرداد 16, 1397

      سلام و عرض ارادت جناب آرین مهر گزامی

      سپاس از محبتتون.

      لطف کردید.

      مانا باشید

  5. علی رفیعی

    مرداد 18, 1397

    سلام و درود استاد زمانیان عزیز

    بسیار زیبا

    بهره مند گردیدم

    همواره موفق و پیروز باشید به لطف و مددحق تعالی

    • رضا زمانیان قوژدی

      مرداد 18, 1397

      سلام ها بر استاد رفیعی نازنین.

      متشکرم.محبت دارید.

      در محضر شما درس پس نی دهم.

      مانا باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا