🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعرِ خدا ست، ذکرِ حقیقت به هر زبان

(ثبت: 1801) تیر 3, 1395 
شعرِ خدا ست، ذکرِ حقیقت به هر زبان

دستت به رسم عهد، به من دِه برادرم

وانگه به هوش باش و تو بنشین برابرم

شعرِ خدا ست، ذکرِ حقیقت به هر زبان

باید سرود شعر خدا را، بر آن سرم

 هرگز وفا به عهد، ستمگر نمی کند

نفرت ز ظلم دارم و از آن مُکدَّرم

اینجا سرای پاکِ شهیدانِ عزّت است

آسان مگر شود که از آن فتنه بگذرم!!

وقتی که حرف خود نخرد آن فریبکار

بر راه خویش رفته و حرفش نمیخرم

تا عهدِ  بسته ی  برجام [1] را شکست

ذهنم بر آن روابط یکسو چرا برم؟

 بداهه

3 تیر 1395

طارق خراسانی

پ . ن

[1] .  بر جام – مخفف عبارت «برنامۀ جامع اقدام مشترک»؛ واژۀ سیاسی که در جریان مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 ساخته شد. معادل انگلیسی برجام، JCPOA، مخفف عبارت Joint Comprehensive Plan of Action است.

بیاد دارم که برخی از  نمایندگان کنگره  و مجلس سنای امریکا و نتانیاهو ، آقای  اوباما را تحت فشار قرار داده بودند تا تحریمات برداشته نشود و هیچ همکاری با ایران صورت نپذیرد و آقای اوباما  جواب رَد به همه داد.

آن زمان طی غزلی آقای اوباما را ستودم و بعدها فهمیدم عزیزانی در کشور ناراحت شده اند و حتا عزیزی به اشاره فرمود آن رفتار ها از سوی دشمن  خدعه و فریبی بیش نبوده است.

بنده  به اوباما که مدعی بود  به دنبال تغییرات شگرفی در جهان است احترام گذاشتم ولی اکنون مشخص شده است او در مقابل فشارهای گروهای صهیونیستی که در قدرت حاکمه ی امریکا وجود دارند تاب تحمل نداشته و باید با سرافکندگی و ذلت کاخ سفید را ترک کند.

هنوز آقای اوباما رییس جمهور امریکاست و باید جواب ملت ایران را بدهد که خلف وعده در”برجام” به چه دلیل صورت گرفته است؟