🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شمس را یاد کنی راهنمایی گشت او

(ثبت: 216826) آذر 4, 1398 

ماه من ، آه دلم را ، به تو می گویم و بس
مدّعی لا که من این بوده و هستم بی کس

حرف ها گویمت ای ماهِ منیری به تو من
خواه باور بکنی یا که نه ، هر چند ملس

گر چه یک لحظه ، بمیریم رها از عالم
به فنایی که بقا دسترسی لا چو مگس

نوش جان شهد کنی توشهِ عرفانی را
علّتی لا که خجل دور ز نفسی که هوس

شمس را یاد کنی راهنمایی گشت او
مولوی را نظری فارغ از این تن چو قفس

ذرّه بس بوده برایم ز بحوری عرفان
جذبه ای بوده مرا سیر کنم از محبس

گر چه آغاز ، طلب بود ولی را ، جانا
لحظه خود دید فنایی به بقایی ما بس

ولی اله بایبوردی

02 / 08 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. درود ها استاد
    بسیار زیبا سرود ه اید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد دهنوی گرامی

      ممنون از حضور پر از مهرتان

      در پناه حق

      🌺🌺🌸🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا