🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شهرزاد

(ثبت: 984) اسفند 21, 1394 

وسط کافه نادری بودم
گیج در عمق آخرین بن بست
که خیالت چه شور می رقصد
توی چشمان خیس عاشق مست
باختم تازه اول بازی ست
یک قمار از تو لای این همه دست
فکر دلواپسی که من دارم
شهرزادم کجای این شهر است؟

می نوشتم بدون وزن چرا؟
بر پر کاه ؛ شعر سنگینم
بغض های سپید من از عشق
به سیاهی تلخ نفرینم
به زنی رنگ نعره های رقیب
دختری توی حصر خونینم
انتظاری همیشگی هستی:
تخت خواب غریب غمگینم!

پشت این میله های بی احساس
قلب خود را به هیچ نسپردی
بازجویی مرد روشنفکر !
که “موسیو!!! چرا تو دل بردی؟”
نور می خواست کنج کور اتاق
مثل گل/خانه هات پژمردی
از زمین و زمان کتک خوردم
از زمین و زمان کتک خوردی

سبز شو لای بستن چمدان
سفری ناگزیر … سمت کجا؟
لای چرخ دو غربت محضم
بوق ماشین خسته و سرما
رفتنم بعد ماندنت قطعی ست
نیستی … تا که می روم تنها
دور می شد دو لب به تدریج و
گفتن “دوستت …”:قحط هجا !

نقطه ، بیخود نوشتن از سر خط
نذر ابیات کوچه را داریم
یک محل پچ پچ از من و تو شده
قصه ی تازه ای که ما داریم
مزه ی زندگی فقط این بود:
آش شوری که بی هوا داریم
و پیازی که خردتر بشوم
قطراتی که هر دو تا داریم

حجم پس لرزه ی دعاهامان
دود شد ؛ شانه ی مرا لرزاند
بخت یاری نکرد و خنجر زد
آسیاب زمانه را چرخاند
جای خاموش کردن سیگار
آخرین چسب زخم را چسباند
باد دادم به میل اجباری
خاطراتی که از “شما” می ماند

نیمه شب ؛ زنگ ساعت صفرم
ایرج از جنس قادری بودم
صندلی مقابلم خالی
صرفِ ابراز حاضری بودم
داد می زد یکی که تعطیل است!
من هنوز از تو مشتری بودم
وسط کافه نادری بودم
وسط کافه نادری بودم

پ ن : به درخواست یک دوست دوباره بعد مدتی اینجا شعر گذاشتم

پ ن 2 : اخیرا کانال کوچکی زدم در تلگرام که علاوه بر شعر ، متن و داستان های کوتاهم رو می زارم می تونید تشریف بیارید …

telegram.me/alialirezaii7

نظرها 10 
  1. مينا امينی

    اسفند 22, 1394

    درود 

    مفهوم زیبایی داشت 

    مانا باشید و موفق

  2. سوگند صفا

    اسفند 22, 1394

    سلاااااااااام

    جناب علیرضایی بی شک آینده ی خیلی روشنی دارین……

    بی اغراق عرض میکنم و قطعا خودتون می دونین…

    شعرتان محشرررررر بود…

    حضورتان در سایت ارزشمندست و برای امسال من که داریم یاد میگیریم نعمت….

    زنده باشین

    موفق و سزبلند

    یاحق

  3. نگار حسن زاده

    اسفند 22, 1394

    سلام جناب علیرضایی

    خوشحالم مجدد از قلمتون میخونم

    بسیار زیبا بود

    مرحبا

    موفق باشید

  4. دینا پاکزاد

    اسفند 22, 1394

    سلام

    مصرع اولو که خوندم گفتم ئه شهرزاد

    جالب و زیبا بود.آفرین

  5. سمانه تیموریان

    اسفند 22, 1394

    عرض سلام

    بینظیر بود 

  6. حسـین رضـائی

    فروردین 6, 1395

    درود استاد علیرضایی

    • علی علیرضایی

      فروردین 13, 1395

      استاد برای من خیلی سنگینه!

      از لطف شما ممنونم …

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا