🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شوخی با حضرت حافظ

(ثبت: 254448) دی 10, 1401 

شوخی با حضرت حافظ
تو تا گل را برافشانی و می در ساغر اندازی
گل از گلشن برون آید و جان از تن خماران را

اگر این سقف برداری و طرحی نو در اندازی
بریز اول سهام شهردار کل تهران را

(اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد)
فراخوان می دهم فوری تکاورهای گردان را

الا ! تا ساقی سرخوش ز خواب خوش بپا خیزد
غبار غم بیالاید سپاهان تا خراسان را

تو تا از جای برخیزی شرابی در قدح ریزی
شکسته این جماعت از خماری جام و لیوان را

تو  گر عطری بگردانی شکر در مجمر اندازی
بریزم پای مجمر قند شیرین فریمان را

(چو در دست است رودی خوش بزن
مطرب سرودی خوش)
نینداز از قلم رود خروشان سراوان را

تو دست افشان غزلخوانی و پاکوبان سر اندازی
و من هم سر بپوشانم ز سر گیرم زمستان را

(صبا خاک وجود ما بدان عالی جناب انداز)
بروبد از رخ زیبا غبار ماهرویان را

اگر حافظ در اندازد نظر بر منظر شاهان
مرا چشمی است خون افشان در اندتازم گدایان را

(یکی از عقل می‌لافد یکی طامات می‌بافد)
بگیرد وقت قضات شریف دادگاهان را

شبی بردم شکایت را به پیش داور اندازم
به شورا پاس دادندی نمودم ترک دیوان را

روان گشتم به میخانه بهشت عدن را جویم
که آنجا ره نداندی چو من یک لا قبایان را

(سخندانیّ و خوشخوانی نمی‌ورزند در شیراز)
“یگانه” برگزیده حافظا ! استان زنجان را

نگردی حافظا ! دنبال ملک دیگری زیرا
که می ترسم دهی از دست ویلای لواسان را

بگیر عبرت ازین اوضا(ع) الا یا ایها الحافظ
که املاک نجومی گشته اهدا همقطاران را

#امیر_وحدتی_یگانه

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    دی 10, 1401

    طنز طنازی بود

    عااااالی ست

    لذت بردم از شعر زیبایتان

    درود بر شما جناب وحدتی عزیز

    💐👏👏👏🙏🙏🙏🌺

    • عرض سلام و ادب بر استاد ارجمندم جناب مهدی پور که حضورتان زینت بخش محفل بی رونق ماست.
      پاینده باشید به مهر یزدان.
      🥀🥀🌼🌼🥀🥀

  2. سلام خیلی خوب بود
    درود

    • درود بر شما سرکار خانم بیرانوند. قدم رنجه فرموده اید بانوی ارجمند.
      سلامت و شادکام باشید.
      🌻🌻🌷🌻🌻

  3. نسرین حسینی

    دی 11, 1401

    بسیار زیبا بود ودلنشین درودها برشما جناب وحدتی عزیز قلمتون ماندگار

    فراخوان می دهم فوری تکاورهای گردان را
    😍😍🍃🌺🍃🌺

    • درود بر شما خانم دکتر حسینی مهربانوی غزل.
      از حضور سبزتان سپاس .
      امید که با عزت و سرزنده بمانید.
      🥀🥀💙💙💙🥀🥀

  4. نسرین حسینی

    دی 11, 1401

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا