🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 صرف ، ایامی بشد با عمرِ باقی کوتهی

(ثبت: 212988) شهریور 5, 1398 

با نوازش دست صاحب باغ دانی هر گُلی
نسترن گردد، اقاقی ، سرخ گل ، یا سنبلی

رود ، جاری آب را در پایِ هر یک بوته ای
می کشاند تا که، سیر از آب سازد ، پاگِلی

گاه باران باغبان گردد ز دریا توده ابر
آبیاری بوستان را ، با نوازش ، بلبلی

بینوا خلقی امیدش ،حامیانی ، با حیا
با نوازش دست هایی رو به آرامش دلی

صرف، ایامی بشد با عمرِ باقی کوتهی
با چه کاری خیر ، دنیایی به عمران ای ولی

کارها پیچیده شد چون غنچه گل در پیچ و تاب
با کدامین ، ید ، الهی ، حل گردد، مشکلی

پرسشی از پیرِ دریا دل ، کهنسالانِ دهر
تجربت گنجینه ای دوران چه شد گر حاصلی

هر کسی روزی خورد از دستِ خالق ، جانِ من
گر چه محروم اجتماعی خوشه چین چون سائلی

عاشقی را آرزو باشد فدا جان را به عشق
والیا ، دانی ، قصوری ، خادمان ،با تنبلی

ولی اله بایبوردی

12 / 05 / 1398

 

 

 

نظرها 10 
  1. حسن مصطفایی دهنوی

    شهریور 5, 1398

    سلام و درود
    بسیار زیباست🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 5, 1398

      سلام

      استاد دهنوی عزیز

      سپاس از حضورتان

      شادکام باشید

      🌸🌸🌺🌸🌸🌈

  2. امیر جلالی

    شهریور 5, 1398

    پند نامه ای بس ارزنده و دلنشین را از قلم شما ، خواندم . دوست و همراه گرامی بی نهایت سپاس از حضور و نگارش این آثار…
    درود بر شما

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 5, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب جلالی عزیز

      سپاس از همراهی تان

      شادکام باشید

      🌈🌈💐💐🌺💐💐🌈🌈

  3. … سلام و عرض ادب به عارف شعر پاک…

    نگاهت
    هلاکم
    می کند
    و
    راهت
    از دنیا
    پاکم!

    پ………

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 5, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب ترکمان گرامی

      سپاس از همراهی تان با واژه های زیبایتان …

      تقدیمی : 🌿

      بی نهایت راه باشد ، در جهان
      طالب آن راهی به کوتاهی عیان

      راهِ ختم المرسلین را ، انتخاب
      شد نبی مرکز ، علی پرکار آن

      ولی اله بایبوردی

      05 / 06 / 1398

      🌹🌹🌷🌺🌷🌹🌹

  4. مینا تمدن خواه

    شهریور 5, 1398

    درودها نثارتان استادبزرگوارونیک اندیش جناب آقای بایبوردی
    به به بسیارعالی و دلنشین سروده اید
    غزلی ناب و گیرا
    قلم نویسا و طبع روانتان مستدام
    مانا باشید به مهر
    ⚘⚘⚘⚘⚘

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 5, 1398

      سلام

      سرکار خانم تمدن خواه

      سپاس از حضورتان با خوانش زیبایتان…

      🌿🌿🌺🌷🌺🌿🌿

  5. محمدعلی رضاپور

    شهریور 6, 1398

    درودتان🙏

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 7, 1398

      سلام

      استاد رضاپور ارجمند

      سپاس از حضورتان

      شادکام باشید

      🌺🌷🌹🌸🌷🌹🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا