🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طفلِ آزاده دبیرِ معرفت را خواستار

(ثبت: 211342) تیر 16, 1398 

در نیستان وفا ،عارف شبستانی کند
مجلسِ عشقِ خدا را نور افشانی کند

دفترِ درسِ معلم ،آشنایِ پیر راست
آشنایِ پیر ،هر لحظه دبستانی کند

طفلِ آزاده دبیرِ معرفت را خواستار
زاده روز الست عرفان سخنرانی کند

با زبانی ، مکتبِ اهلِ هنر ، زیور شود
با هنر از خوف دل خود دشتبانی می کند

والیِ شهرِ طریقت ،رو به یاران کرد و گفت
هر که وحدت خانه شد بلبل زبانی می کند

ولی اله بایبوردی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    تیر 16, 1398

    درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز💐

    فقط ردیف در دوبیت آخر کمی تغییر کرده

    • سلام خانم ایرانپور

      سپاس از نکته نظر زیبا…

      صحیح می فرمایید ردیف عینا” در آخر مصراع ها باید تکرار می شد …

      امّا بخاطر وزن عروضی آورده شده که اصلاح آن ارزش معنایی شعر را بر هم می

      زند …می شود اصلاح کرد شیوایی معنایی را بر هم می زند …

      من باب یادآوری این غزل در واقع حدود سی سال پیش سروده شده است…

      آن زمانی که به عروض فکر نمی کردیم …برای دل خود چیزهایی می سرودیم .

      در پناه حق

      🌸🌸🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا