🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طفل دل شاعر

(ثبت: 249291) تیر 26, 1401 
طفل دل شاعر

……………طفل دل شاعر…………..
.

دلم تنگ است و دلتنگی حزین کرده گلستانم
خزانم بر تن افتاده ، شکسته طاق بستانم

شبم تاریک و دیو شب کشد مهتاب را در بند
بود روزم سیه زیرا اسیر چنگ دیوانم

ندانم از چه رو جاریست مدام از دیده ام سیلاب
عجیب است حال من زیرا ز خاک و غصه گریانم

ز یکسو دود و خاک آرد سرشک از چشمهء چشمم
ز داغ چشمه ساران هم در آید اشک چشمانم

زمین لب تشنه ، من غمگین ز اوِراد لب ماهی
به آب و آبِ لبهایش کند طفل دبستانم

ز اشعارم خجل باشم که تازد بر تنش تازی
به هر بیتش همان آید که تاراج مهستانم

گرفتم کودک شعرم تهی از شیطنت گردد
چه میخواهی کنی طفل درون قلب دیوانم

تَ تن تن تن ز شعر من اگر افتاد در هامون
زند فردا شقایقها ، ز هر تن در بیابانم

نه بیداریست بیداری نه خوابم خواب آرامش
چو احوال وطن راضی ، ببین حال پریشانم.

سیدرضاموسوی راضی
.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    تیر 26, 1401

    درود بر شما جناب راضی ارجمند
    نه بیداریست بیداری نه خوابم خواب آرامش
    در پناه خدا از هر گزندی در امان باشید
    🙏🌹🌹🌹🌹

    • 🙏🙏🙏💖💖💖
      💖💖🙏🙏
      🙏💖
      💖
      درود و سپاس مهربانی شمارا.
      از بذل عنایت شما نیز سپاسگزارم.
      تندرست باشید و هماره درخشان.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا