🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ظاهر دنیا

(ثبت: 14641) اسفند 3, 1397 

مردم همه بر ظاهر دنيا ، شده مغرور

از عاقبت و علم و ديانت، شده اند دور

 

هر مجلس ومحفل،كه به پا مي شود امروز

بر دور هم آوازه1 نـمايند چو زنبور

 

صحبت بـنمايند زِ كرات و ستارات

وَز علم و هنر جويي،خود را نگرن دور

 

گر صد نفر هستند و گر يك نفر امروز

از جاده ي انصاف و مروّت2 بِـروند دور

 

هر محكمه اي بهر حقوقي شده تعيين

تعيين بـكنند جاي عدالت ، رقم زور

 

هر فرد كه بر سود عمومي، رسدش دست

هر سود عمومي بخورد،گشت دلش كور

 

٭٭٭

1- صوت- نغمه 2- عدل و داد و جوانمردي

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا