🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عاشقانه های سلیس….

(ثبت: 260550) خرداد 14, 1402 

 

به دلم
نواختی نوای مهر
به پایم
بستی زنجیر عشق
عادتم
دادی وضو ساختن از
دریای چشمانت
قسم خوردی
به نمک عشوه هایت
دگر…. بی تو نماند آغوشم هرگز
کنون…. کافرا
روا کی باشد چنین چون ماه
به سایهٔ سپهر
دمی پیدا وُ مدیدی پنهانی
.
.
.
می دانم
بی من
دریایِ دلت
تلاطم ست وُ طغیان!!
آه!! بیچاره منم
که چون کوه ایستاده ام به دور
سَرَم نهان در مِه تو وُ چشمانم
مسحور از صفایِ سینه ات
نه خنک از شُورَت می شوم وُ نه
مسرور از شرابِ طهورت
می دانم اما
مانده به دلم هنوز
از ساغرِ لعلت
حسرت شبی سیاه مستی
که عاقبت
یا
به خاک سیاهش می برم
یا
بس به ولعش می خورم
.
.
.
بر گردنم
نهادی حلقه ای زلف
بر پندارم
نشاندی نقشه ای گل
بر افکارم
گستسی هر رشته ای
مگر دفتری پُر از نامت
دیگر ….. ای عاشقِ فرزانه گوی
که حتی
به خوابم نیز نوشانده ای
شرابِ بیداری
جفاست گر بخوانی
این بیدار دلیم را….. بیماری
.
.
.
ای عشق
بر بیستونم
نگاشته ام نامِ معصومت
شیرین باشی یا نباشی!!
فرهادم وُ یافته ام شیرینم را
گواهم باش ای عشق
که از سرِ صدق
به وقتش
خواهم سپرد جانم را
به پای نامت
.
.
.
یکی
گریه می کند برایت
سر می دهد به پایت
فریادِ فدایت شوم را
و
تو پنجه بر پدال می فشاری
می روی به راهت
اینجاست که
گم می کنی جادهٔ حیات را
غرورت می نشیند پشت فرمان
مسیرت پُر می شود از
همسفرانی که
قبل تو
سواری گرفته اند از دیگری
به تهش که می رسی
تازه می فهمی آن جامانده را
افسوس اما
این تجربه دیگر تکرار ندارد….. همین!!
.
.
.
گاهی
مرگم را به یقین می طلبم
آنگاه که
می اندیشم به احتمال مرگ تو
.
.
.
نمی آیی….. نمی ماند
نای وُ نفسم
سرم را سپرده ای به تیغ تقدیر
نیست در نظرم
مگر تماشای دریای چشمانت
حتی…… آن دم که
واپسین رمق جانم را
هدیه کنم به صفای دستانت.

 

 

 

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    خرداد 14, 1402

    سلام و درود
    زنده و سرزنده باشید در پناه خدا

  2. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 14, 1402

    درود بر شما
    بسیار زیبا سروده اید
    🙏🌷🙏🌷🙏🌷🙏🍃🌿💐

  3. مهرداد مانا

    خرداد 14, 1402

    خوشحالم که همچنان پویا می بینمت

    • علی زمان خانمحمدی

      خرداد 15, 1402

      بسیار سپاس از لطفتان استاد مانا….. گاهی برای فرار از اینهمه لاقیدی زمانه و آتش‌ بی اختیار تباهیش باید به قید عشق گردن نهاد نه برای حفظ جان خودبلکه برای حفظ سلامت و امنیت آنانکه جانشان به جانت بسته است

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا