🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عاشق غم

(ثبت: 267456) بهمن 12, 1402 

 

دلم از بس که شادست از غمت، جز غم
نمی خواهد
جهان بی غمت جانا ! دلم یکدم
نمی خواهد

دل از روز ازل چون نی کمر بسته ست بهر غم
نوای نی نوایش تا ابد جز غم
نمی خواهد

شفا می گیرم از دردت مرا درمان غم درد است
دلم مشتاق هر زخمت، دگر مرهم
نمی خواهد

*«اگر غم لشگر انگیزد که خون عاشقان ریزد»،
بگو، این عاشق غم ، این همه رستم ،
نمی خواهد

مرا گنجی است در این دل که جز غم، کس نمی داند
برو، ای مدّعی! این دل که نامَحرَم
نمی خواهد

غمت لیلی، غمت شیرین، غمت مجنون،
غمت فرهاد
بنازم ! این همه غم را که جز آدم نمی خواهد

سرِ دارِ غمت منصور می رقصید و این
می گفت :
خوشا ! این کُشته ی غم را به جز ماتم
نمی خواهد

**************************************
برگزیده از کتاب مجموعه شعر “غوغای سکوت” سروده ی
قاسم یوسفی”ذوالفنون”

*مصراع اول بیت چهارم که در گیومه قرار داده شد از حافظ شیرازی تضمین شده است.

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 12, 1402

    سلام جناب یوسفی
    بنده کم کم باید زحمت را در این دنیا کم کنم و جوانان باید با همت عالی میدان دار شعر و ادب فارسی بشوند البته بنده شاعر نیستم ولی بنا به ذوق و شوقی که به شعر دارم در جمع بزرگان شعر آمده تا از بودن در کنار عزیزان شاعرم چیزی آموخته و لذتی ببرم.
    عجیب این اثر زیبای شما در جان و روان من اثر گذاشت دوبار خواندمش و باز هم آن را خواهم خواند

    بسیار عالی ست
    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • قاسم یوسفی

      بهمن 12, 1402

      سلام و درود یار عزیز خراسانی امیدوارم همچنان حضور پرمهرتان را در این جمع هنرمندان داشته باشیم از اینکه اشعار مرا مورد لطف قرار میدهید سپاسگزارم از حضرت دوست آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری برایتان خواستارم 🌿🌷🌷🌷🌷🌷🌿🌿🌷🌷🌷🙏👏👏🙏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا