🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عاشق می شود

(ثبت: 268109) اسفند 12, 1402 

 

تا تو می آیی در و دیوار عاشق می شود
چشم و قلب و پا و سر انگار عاشق می شود

می روی دستی به آن زلف پریشانت کشی
شانه در دستان تو هر بار عاشق می شود

آب می پاشی به روی گل و بید باغچه
بید مجنون بر تو و دیوار عاشق می شود

تا تو می خواهی نوای نی نینوایی بشنوی
هم نی و هم نغمه و هم تار عاشق می شود

تا رقم بر زلف و خط و روی دلبر می زنی
بوم و  رنگ و نقشه و پرگار عاشق می شود

گفته شاعر «عشق اسطرلاب اسرار خداست »
زین سبب هر محرم اسرار عاشق می شود

عشق مروارید گنج مخفی هر عاشق است
جذبه ای بسیار دارد ،مار عاشق می شود

این غزل هم  واژه هایش گیج توصیف تو شد
دست از روی دلش بردار عاشق می شود.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 12, 1402

    سلام و درود
    این غزل عاشقانه چقدر شیرین است!
    من. نمی دانم اگر شاعران نبودند وقتی لشگر غم چنگیز وار به دل ها حمله می کرد چه نیرویی می توانست با آن کهکشان درد به مبارزه بر خیزد؟ 🌹
    لذت بردم 🌹

    • صدیقه پناهنده

      اسفند 12, 1402

      درود بر شما بزرگوار .شعرآرامش و تسکین دل غمگین است /و طبیب دل من یک غزل شیرین است .

  2. حمید گیوه چیان

    اسفند 12, 1402

    درود بر شما بانو پناهنده ی بزرگوار
    بسیار بسیار زیبا و دلنشین سروده اید
    دستمریزاد
    قلمتان ماندگار👏👏👏👏

  3. مهرداد مانا

    اسفند 12, 1402

    سلام
    در جواب پدر نازنینم جناب خراسانی عرض کنم : صنعت و کشاورزی، زندگی را ممکن می کنند و هنر زندگی را شیرین

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا