🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تنها نیست

(ثبت: 269509) اردیبهشت 15, 1403 

 

سخت است دل بستن به محبوبی که می دانی
دارد  تظاهر می کند گویی که تنها نیست

حتما حدیث «حاضر ِ غایب »شنیدی تو
چشمش همیشه بر نگاهت هست ،امّا نیست

در لحظه هایی که اسیر موج غم هستی
آن کس که باید تکیه گاهت بود ،پیدا نیست

دیگر قدیمی گشته الگوهای عاشق ها
کو‌ ویس و رامین ،هیچ مجنونی به صحرا نیست

در عشق چون سیمرغ باید بود و مرغان که
مقصود آنان جز رسیدنْشان به عنقا نیست

ما را رها کردی و این قطعا پشیمانی ست
برگشت هر موجی به جز آغوش دریا نیست

مقروض گشتم چون که خوبی هاز حد بگذشت
ای کاش می دانست دیگر هیچ کس ،ما نیست

گویند تا کی از دل و دلدار می گویی
آخر غزل هایم بدون او مقفّا نیست

#پناهنده

 

 

 

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    اردیبهشت 15, 1403

    درود بر بانو پناهنده ی گرانمهر
    بسیار زیبا…
    قلمتان رقصان و طبعتان جوشان
    سبز باشید و پر از نور خداوند👏👏👏🌺🌺

  2. صفا یغمایی

    اردیبهشت 15, 1403

    درودهابانو
    آفرین .خیلی زیباودلنشین بود
    لذت بردم .
    موفق باشید
    🌺🌺🌺

    • صدیقه پناهنده

      اردیبهشت 15, 1403

      درود بر شما .سپاسگزارم به مهر خواندید 🙏

  3. معین حجت

    اردیبهشت 16, 1403

    درود و دستمریزاد…
    در عشق چون سیمرغ باید بود و مرغان که
    مقصودشان غیر از پریدن(رسیدن) تا به عنقا نیست
    👏🌺🌺🌺

  4. حدیث عبدلی

    اردیبهشت 18, 1403

    گویند تا کی از دل و دلدار می گویی
    آخر غزل هایم بدون او مقفّا نیست

    سلام و عرض ادب بانوی پناهنده ی نازنینم
    چه غزل غم انگيزی سروده اید
    به راستی که عشق این روز ها
    به قول جناب مهدی موسوی اینگونه ست که؛

    “و عشق، یک بیماری ِ بدخیم ِ روحی بود”

    لذت بردم از سرودتان

    قلم سبزتان نویسا…💮🌹

  5. صدیقه پناهنده

    اردیبهشت 23, 1403

    درود بر شما .سپاسگزارم که به مهر خواندید 🙏

  6. مهدی سیدحسینی

    اردیبهشت 23, 1403

    درود خانم پناهنده
    ماندگار باشید ان شاءالله 🌷🌷

    • صدیقه پناهنده

      اردیبهشت 24, 1403

      درود بر شما .بزرگوارید .سپاسگزارم 🙏🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا