🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قالبی دیگر

(ثبت: 268550) فروردین 2, 1403 

 

غزل ها بر نمی تابند غم را، قالبی دیگر
بیاور چون که دریایی ست لطفا، ساحلی دیگر

زمانی که دلت ماوای یک عشق است لازم نیست
بگردی تا ببینی آن حقیقت در  دلی دیگر

«ز هشیاران  عالم هر که را دیدم غمی دارد »
و من در هجر او هر لحظه دارم مشکلی دیگر

تو را وقتی به چشم عشق می بینم و می نوشم
گمان دارم سرشت توست از   آب و گلی دیگر

فداییّ  خط و خال و لب لعلت نه تنها، من
چه دل ها خون شده هر لحظه داری بسملی دیگر

تضادی هست بین عقل و عشق از دید انسان ها
که هستم من ؟ هم از اعجاز عشقت جاهلی دیگر

خوشا مجنون که با صدقش شده اسطوره ای جاوید
و لیلایی که چون مجنون ندیده عاقلی دیگر

 

 

 

نظرها 12 
  1. حمید گیوه چیان

    فروردین 2, 1403

    درود بر شما
    بسیار زیباست
    شاد و سلامت باشید👏👏👏💐💐💐

  2. علی معصومی

    فروردین 2, 1403

    زمانیکه نمی بینیم جز غم حاصلی دیگر
    چگونه خو بگیربم از هوای منزلی دیگر

    نگاه منزوی داریم و شعر درد می جوییم
    غزل پرداز آهیم از خیال فاضلی دیگر
    ♤♤♤
    🌺🌺🌺👏🏻👏🏻👏🏻

  3. طلعت خیاط پیشه

    فروردین 3, 1403

    درود بر شما مهربانوی عزیزو این قلم سرسبز
    بهاران بر شما مبارک باد
    ❤️🙏❤️🙏❤️🙏❤️🙏🌺🌿🍃

    • صدیقه پناهنده

      فروردین 3, 1403

      درود بر شما .سپاسگزار مهرتان هستم .سال نو همایون

  4. معصومه بیرانوند

    فروردین 3, 1403

    تو را وقتی به چشم عشق می بینم و می نوشم
    گمان دارم سرشت توست از آب و گلی دیگر

    فداییّ خط و خال و لب لعلت نه تنها، من
    چه دل ها خون شده هر لحظه داری بسملی دیگر

    سلام و درود بر شما
    بسیار عالی

  5. مهدی سیدحسینی

    فروردین 12, 1403

    درود خانم پناهنده
    زیباست طاعاتتون قبول
    با آرزوی سلامتی و توفیق الهی 🌹🌹

  6. محمد ورچندی

    اردیبهشت 18, 1403

    سلام ها بر حضورتان خانم پناهنده گرامی،

    چه لذتی بردم از این سروده.👌👌👌👌
    ممنون هستم که میسرایید.

    چه بسیاری که خواندند و پسندیدند شعرت را، قالبی دیگر
    نمیخواهد که گنجاندی تمامش را همینجا، کاملی دیگر.✌️

    • صدیقه پناهنده

      اردیبهشت 23, 1403

      درود بر شما .سپاسگزارم که به مهر خواندید 🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا