🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عاشورایی

(ثبت: 214336) شهریور 12, 1398 

محرم ماه سوگ آل طاهاست
نوای یا حسینم در تکایاست

سرهر کوچه ی ماتم گرفته
به یاد کربلا یک خیمه بر پاست

محرم همصدا با خواهرت شد
رسول سوره های پرپرت شد

حسین هیهات مناالذله ی تو
شعار امت پیغمبرت شد

فدا کردی علی اکبرت را
وحتی شیره خواره اصغرت را

قیام تو برای حفظ دین بود
که بردی روی نیزه باورت را

اگر سبزیم مرهون حسینیم
ویا سرویم مدیون حسینیم

اگر دنیا سراسر کوفه گردد
مطیع امر و قانون حسینیم

بخوان ای روضه خوان تا خون بگریم
به عشق کربلا مجنون بگریم

کم است از داغ سرهای به نیزه
فرات و دجله و جیحون بگریم

هجوم خویش را از سر بگیرید
که جشن رقص با خنجر بگیرید

به خونم دین احمد پای برجاست
مرا ای تیغها در بر بگیرید

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    شهریور 12, 1398

    سلام و درودها

    اگر سبزیم مرهون حسینیم
    ویا سرویم مدیون حسینیم

    دستمریزاد

    اجرتان با ابا عبدالله الحسین علیه السّلام

    🌺🌺🌹🌺🌺🌈🌸🌈

  2. مينا امينی

    شهریور 12, 1398

    اگر سبزیم مرهون حسینیم
    ویا سرویم مدیون حسینیم …

    درودها شاعر گرانقدر
    اجرتون با آقا
    مانا باشید و موفق💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا