🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عجز در اسارت

(ثبت: 228053) خرداد 27, 1399 

 

عجز در اسارت…

ما جماعت زندگی را محض عادت می کنیم
دعوت از شیطان خود را هم اجابت می کنیم

چون کلاغی ماتِ منقاریم و دائم خودسِتا
دیگران را هم چه راحت ما قضاوت می کنیم

جالبش اینجاست با این هجم از درماندگی
ادّعایِ پاک بودن یا نجابت می کنیم

زیرِ خطّ فقرِ فاحش در تلاشی بی ثمر
چشم بر بالای دستی ها حسادت می کنیم

نانِ شب لَنگیم و امّا در مسیر چشم ها
فخرکردن را همیشه ما رعایت می کنیم

فخرِ مااین جیفه ی گندیده باشد، العجب!
این دوسر گندیده را دائم حمایت می کنیم

چشم می بندیم بر هر مستمندی در مسیر
فارغ از این ماجراها خوابِ راحت می کنیم

غافل از فردای محشر گشته ایم و مستمر
با هوای نفس امّاره شراکت می کنیم

الغرض تا عینکت را بر نداری همسفر
روز و شب احساسِ عجزی در اسارت می کنیم

وَرنه این گردونِ هستی چرخه ای در گردش است
سوی دوزخ هم مسیریم و رقابت می کنیم!!

حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

نظرها
  1. محمد یزدانی

    خرداد 27, 1399

    درودها جناب نبی تنهای عزیز
    عالی همچون همیشه
    بااحترام

    💐

    • حسن نبی

      خرداد 27, 1399

      درودها، نظر لطفتونه ممنونم ، سلامت باشین 🌺🙏🏼🌺

  2. رسول رشیدی راد

    خرداد 27, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • حسن نبی

      خرداد 27, 1399

      🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🌺🌺🌺🌺

  3. سپیده طالبی

    خرداد 27, 1399

    بسیار زیبا و تامل برانگیز بود
    درودها بزرگوار🌺

    • حسن نبی

      خرداد 27, 1399

      درودها، ممنون از لطفتون بزرگوار🌺🙏🏼🌺

  4. علی معصومی

    خرداد 28, 1399

    👏👏👏👏👏🌿

    • حسن نبی

      خرداد 28, 1399

      🙏🏼🌺🙏🏼🌺🙏🏼🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا