🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق خیالی

(ثبت: 260204) خرداد 4, 1402 

 

به تصویری خیالی مبتلایم دوست
به عشقی احتمالی مبتلایم دوست

نمی دانم که خوابم یا که بیدارم
به رویایی سؤالی مبتلایم دوست

شده محراب من هر طاق ابرویش
به این طرحِ هلالی مبتلایم دوست

تمامِ حجمِ جانم را گرفتهَ ست او
به قانونِ چگالی مبتلایم دوست

شدم در بندِ زلفِ گل نساء جونی
به آوایی شمالی مبتلایم دوست

به هر چه یادم آرد گاه دیدار و
غروبِ پرتقالی مبتلایم دوست

مشو نزدیک من اینک، گمانم که
به دردی انتقالی مبتلایم دوست

اگر اینگونه ماند حال و روزم باز
به وضعی اختلالی مبتلایم دوست

بیاور قرص هایم را که بد جوری
به تصویری خیالی مبتلایم دوست

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. درود و دستمریزاد….نمی دانم چرا با خواندن شعرتان به یاد طنزسروده ای از عباس خوش عمل کاشانی با عنوان بیمار خیالی» افتادم! مشارٌالیه می گوید:

    *بیمار خیالی!

    عمری است که از ضعف ریالی گله مندم
    چون نیست مرا قوّت مالی گله مندم

    دارم ز قَدَر با دل پر شکوه فراوان
    وز جور قضا سفره ی خالی گله مندم

    ساقی ز ازل سرکه به جای می خوشاب
    چون ریخت به مینای سفالی گله مندم

    تا اوج طمع قدرت پرواز مرا نیست
    زان روست که از بی پر و بالی گله مندم

    زد تیر به قلب اخوی لیک مرا کشت
    در عشق ز ابروی هلالی گله مندم

    بر کهنه گلیمی شده ام قانع مجبور
    هر چند که از تاجر قالی گله مندم

    دکتر چو نفهمید مرا چیست مرض گفت:
    از دست تو «بیمار خیالی» گله مندم

    خندیدم و گفتم به جوابش : و همینطور
    این بنده هم از حضرت عالی گله مندم

    تنها نه ز تو بلکه ز هر ثابت و سیّار
    در مرکز تهران و حوالی گله مندم

    از رفتگر و قاضی و بقّال و دواساز
    ایضآ ز نماینده و والی گله مندم

    زان رو که مرا با گله زادند از اوّل
    تا موقع مردن متوالی گله مندم .

    • معین حجت

      خرداد 4, 1402

      سلام و عرض ارادت استاد …
      برادر بزرگم، استاد عزیزم، دم شما گرم …سپاسگزارم …
      فقط نمی دانم چرا این جناب خوش عمل همچون معین حجت از همه ی عالم و آدم گله مندند😂🤔😊
      🙏🙏💐💐

  2. سیمین حیدریان

    خرداد 4, 1402

    چه زیبا باشد این تصویر آری
    که خوش خاطر نماید خاطر دوست ….
    درودها استادگرانقدر
    عالی ست 🌹👏👏👏

    • معین حجت

      خرداد 4, 1402

      درود بانو …
      از محبت و توجه شما بانوی گرامی سپاسگزارم، زنده باشید🙏🙏🙏

  3. برهان جاوید

    خرداد 4, 1402

    درود بر شما استاد حجت گرامی
    🌹🌹🌹👏👏👏

    • معین حجت

      خرداد 4, 1402

      سلام…سپاسگزارم جناب جاوید🙏🙏🙏💐💐

  4. محمدعلی رضاپور

    خرداد 4, 1402

    سلام و درود و خدا قوت جناب حجت گرانقدر

    • معین حجت

      خرداد 4, 1402

      زنده و سلامت باشید جناب رضاپور🙏💐

  5. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 4, 1402

    جناب حجت ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید.لذت بردم
    در پناه خداشادکام باشید
    👏🌹👏🌹👏💐🌿🍃

    • معین حجت

      خرداد 5, 1402

      درود بانو…
      سپاسگزارم از لطف همیشگی و محبت شما 🙏🙏🙏💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا