🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عقل و عشق

(ثبت: 2776) آبان 15, 1395 

 

عاشقم درعشق جای هیچ استدلال نیست

اهل استدلال را جا پیش اهل حال نیست

روزه داراست عاشق ِعارف به حق هر روز وماه

زین سبب او را مجال هیچ استهلال نیست

هرکه عاشق گشت می داند که دربازارعشق

جای جولان دادن آن مردم دلال نیست

می کنداظهارعشق خویش عاشق پیشه چون

مثل عاقل هیچ عاشق درپی امیال نیست

جز گل زیبای یک رنگی ندارد در سبد

عاشق بیچاره چون درفکرهیچ اغفال نیست

می کنند هردم هیاهو عاقلان دردوستی 

عاشق دل داده اما اهل قیل وقال نیست

گنج رابی رنج خواهد عاقل این روزگار

عاشق اما داندآن بی رنج،بهرش مال نیست

می کند در کار دنیا صبح وشب اخلال عقل

عشق در ابراز مهراست و پی اخلال نیست

دختر امروز می کارد به تاتو خال را

اونمی داند،دل، آنچه می برد،این خال نیست

 بر مدار عشق می چرخیده عالم از ازل

عقل رادراین میان جزعجزواستیصال نیست

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. طلعت خیاط پیشه

    آبان 15, 1395

    درود بر شما

    زیبا سروده اید.

  2. طلعت خیاط پیشه

    آبان 15, 1395

    درود بر شما

    زیبا سروده اید.

  3. مينا امينی

    آبان 16, 1395

    درودها

    زیبا سرودید

  4. طارق خراسانی

    آبان 16, 1395

    سلام و درود

    بسیار زیباست

    دلمریزاد

    • درودمجدد جناب استادطارق عزیز
      سپاسگزارم ازاظهارلطف وحسن نظرحضرتعالی
      سربلندباشید

  5. لیلا باباخانی

    آبان 23, 1395

    سلام استاد بزرگوارم 

    بسیار عالی 

    می آموزم از محضرتان 

    خرسندم که اینجا هستید مایه ی مباهات است در حضور بزرگوارانی چون شما هستم 

    • درود خانم باباخانی گرامی
      سپاسگزارم ازاظهارلطف وحسن نظر بی شائبه سرکارعالی .

      من همچنان شاگرد مکتبخانه سایر دوستان عزیز هستم.مایه مباهات آشنایی بادوستانی چون شما گرامی است
      سرافرازباشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا