🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عمر را یادی کنی با تیره بختی شد عیان

(ثبت: 219262) آذر 28, 1398 

پیر دختر پور دیدی در خرابی شهرها
با تمدّن زندگی ، فرهنگِ دانایی دلا

بشنوی آهی کشی هر چند احساسی جوان
با جوانی حس هایی ، منزوی ، تنها ، نما

واقعیّت صحنه ها بینی جهانی آرزو
گر بسی شایسته دختر زن نما سیما صدا

از صدا سیما جهانی رؤیتی ای جان من
از جُنیفر ، سیمونز یادی کنی با ،کیم را

عمر را یادی کنی با تیره بختی شد عیان
ناخنی دندان گزی ایام عمری شد هبا

گر چه اسپورت فردها بینی چو مانکن زندگی
با تهاجم فکرِ فرهنگی که مُد در بین ما

مثل اسبی با نجابت کار کردی چون حمار
تا رفاهی را فراهم ابتدایی هر کجا

گر در آمد اجتماعی نامساعد در دیار
بیش خرجی گر تقلّایی کنی بس ماجرا

واقعیّت ، گر قیاسی زندگی افراد را
کمترین افراد بینی همچو والی با حیا

ولی اله بایبوردی

20 / 09 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. رسول رشیدی راد

    آذر 28, 1398

    با سلام و درود خدمت شما آقای بایبوردی عزیز
    شعر زیبایی را مهمان طبع لطیف شما بودم
    ❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد رشیدی راد ارجمند

      ممنون از دیدگاه با ارزشمندتان

      در پناه خدای کائنات

      🍃🍃🍃🍃❤️🍃🍃🍃🍃

  2. مينا امينی

    آذر 28, 1398

    درودها آقای بایبوردی
    زیبا نگاشتید
    به قول بابا طارق شعرها امضاء دارند و شعرهای شما نیز هم چنین.
    مانا باشید به مهر💐

    • سلام

      سرکار خانم امینی

      سپاس از همراهی تان با دیدگاه ارزشمند

      یادی از استاد خراسانی عزیز کردید مرحبا…

      تقدیمی : 💐

      🍃 1 🍃

      با کسانی همنشینی ،خیرخواه
      اهل ایمان دور از هر نوع گناه

      این کسان آنان به تقوا زندگی
      نامه اعمالی فراهم توشه راه

      🍃 2 🍃

      با ادب آداب هر یک عالمان
      راه پیدا در مجالس علم هان

      با علومی تقویت ،عقلی فزون
      ای رها از خاک جانب آسمان

      ولی اله بایبوردی

      09 / 12 / 1397

      🍃🍃🍃🌿💐🌿🍃🍃🍃

  3. محمدعلی رضاپور

    آذر 28, 1398

    درودتان🙏🌹

  4. طارق خراسانی

    آذر 28, 1398

    سلام و درود

    شعری اعتراضی و زیبا

    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

    • سلام

      استاد خراسانی ارجمند

      سپاس از همراهی تان

      در پناه حق

      شادکام باشید

      🍃🍃🌿💐🌿🍃🍃

  5. سلام و درود
    بسیار زیباست
    🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد دهنوی عزیز

      ممنون از حضور سبزتان

      در پناه حق

      🌺🌺🌸🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا