🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عندلیب از رُخ گُل ،حال کند باده پرست

(ثبت: 219784) دی 19, 1398 

 

طلب از دوست کنی آگهی از روز الست
به چه تدبیر خدا کرد مرا زنده و مست

از همان روز که در ساغر می غلت زدم
چشمه عشق به رقص آمد و اندوه شکست

بر سر سجده چو دیدم ، ملک العرش بگفت
چار تکبیر تو ای دوست ز عرش هم بگذشت

قدرت عشق ببین ، خنده سالک بنگر
به یقین عاشق رویت بخرد شادی هست

می عرفان بده ساقی که به یک جرعه می
به فنایی برسم ، زنده شوم ،باده به دست

نرگس چشم تو را ، در گل نرگس دیدم
او به حدی نگران شد که به چشم خون بنشست

عارضِ باغ تو را دوست ، طبیعت نگرد
بخورد غبطه چرا رنگ رُخت غنچه نبست

والیا گنج غزل بین که غزل خوان فرمود
عندلیب از رُخ گُل ،حال کند باده پرست

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. با سلام و درود خدمت شما آريالای بایبوردی عزیز
    زیبا بود

    بر سر سجده چو دیدم ، ملک العرش بگفت
    چار تکبیر تو ای دوست ز عرش هم بگذشت
    🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد ارجمند جناب رشیدی راد گرامی

      سپاس از دیدگاه ارزشمندتان

      ممنون

      🍃🍃🍃🍃💐🍃🍃🍃🍃

  2. سلام استاد افرین
    🌺🌺🌺🌺🌺

    • سلام

      استاد علیخانی عزیز

      سپاس از حضورتان

      🍃🍃🍃💐🍃🍃🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا