🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غاصبان

(ثبت: 270505) تیر 1, 1403 

 

دلدادگان اندک آیین انفکاک
از خوان روزگار، نمک را گرفته‌اند

گندیده نان سفره‌ی کاشانه‌ها، دریغ
قوم فساد جای کپک را گرفته‌اند

کاخ ستم بَنا شده در سرزمین عشق
با ریگ‌ها که جان الک را گرفته‌اند

با بچّه‌های نبش خیابان، غریبه‌اند
از مَهد مِهر، چرخ و فلک را گرفته‌اند

هرگز به داد دختر زخمی نمی‌رسند
با زهر خشم، لای ترک را گرفته‌اند

عفریته‌های خودسرِ شهری شلوغ هم
از دست زن مداد بزک را گرفته‌اند

گوهرشناسِ خِبره مداوم مردد است
از خوی او خیال محک را گرفته‌اند

جمعی که پشت درب بهشتند منتظر
از اهرمن کلید یدک را گرفته‌اند

در گِل نشسته قایق مردان افتخار
از جاشوان، شتاب کلک را گرفته‌اند

از هر طرف هنوز بلا می‌رسد، ولی
گرگان پیر راه کمک را گرفته‌اند

 

 

 

نظرها
  1. درود و ارادت استاد
    بینهایت عالی بود سروده‌ی زیبایتان.
    ضمن تشکر از شما بابت اشتراک اشعار بینظیرتان زادروزتان را تبریک عرض میکنم و آرزو می‌کنم رود برکت وجودتان همواره جاری باشد. یک سبد عشق تقدیم شما
    شاد و سلامت باشید.
    💐💐💐🌺🌺🌺❤️❤️❤️

    • معین حجت

      تیر 1, 1403

      درود و عرض احترام جناب گیوه چیان بزرگوار…
      بسیار از لطف شما سپاسگزارم…
      عمرتان طولانی و بابرکت🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  2. طارق خراسانی

    تیر 1, 1403

    سروده ای جاوید از حضرت استاد معین حجت :

    دلدادگان اندک آیین انفکاک
    از خوان روزگار، نمک را گرفته‌اند

    گندیده نان سفره‌ی کاشانه‌ها، دریغ
    قوم فساد جای کپک را گرفته‌اند

    کاخ ستم بَنا شده در سرزمین عشق
    با ریگ‌ها که جان الک را گرفته‌اند

    با بچّه‌های نبش خیابان، غریبه‌اند
    از مَهد مِهر، چرخ و فلک را گرفته‌اند

    هرگز به داد دختر زخمی نمی‌رسند
    با زهر خشم، لای ترک را گرفته‌اند

    عفریته‌های خودسرِ شهری شلوغ هم
    از دست زن مداد بزک را گرفته‌اند

    گوهرشناسِ خِبره مداوم مردد است
    از خوی او خیال محک را گرفته‌اند

    جمعی که پشت درب بهشتند منتظر
    از اهرمن کلید یدک را گرفته‌اند

    در گِل نشسته قایق مردان افتخار
    از جاشوان، شتاب کلک را گرفته‌اند

    از هر طرف هنوز بلا می‌رسد، ولی
    گرگان پیر راه کمک را گرفته‌اند

    سلام‌استاد
    دست و قلم زرنگارتان را از دور می بوسم

    میلادتان مبارک 🌱❤️👏👏👏👏❤️🌱

    • معین حجت

      تیر 1, 1403

      درود استاد طارق گرامی و بزرگوار …
      محبت دارید استاد، سپاسگزارم 🙏🙏🌺🌺🌺

  3. پروانه آجورلو

    تیر 1, 1403

    درود
    زادروزتان خجسته جناب معین
    با آرزوی بهترینها🌺

    • معین حجت

      تیر 1, 1403

      درود بانو سپاس فراوان…
      🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  4. علی معصومی

    تیر 1, 1403

    درودها
    رفیق سرکشم
    ناژنین مرد بزرگ
    🌺🌺🌺🌺👆👆

    • معین حجت

      تیر 1, 1403

      درود مهندس جان…
      سپاسگزارم رفیق عزیز 🙏🙏🙏🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا