🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دویدند

(ثبت: 270198) خرداد 17, 1403 

 

یک نسل همه در خَطِ تکرار دویدند
در سایه‌ی بحرانی دیوار دویدند

هی پُک به نخِ زندگی خویش زدند و
تا جان برسد تا تَه سیگار دویدند

چندین نفر از صبح، به دنبال کمی نان
با پای برهنه کف بازار دویدند

مجروح رسیدند به کاشانه، ولی باز
در کوچه‌ی بی‌بهره‌ی اجبار دویدند

هر بار بلا آمد و سیلاب روان گشت
برخاسته‌ها از گِل آوار، دویدند

جمعی هنرآموزِ خوش اندیشِ تهی دست
تا خشک نشد جوهر خودکار دویدند

آن عدّه‌ی بی‌مایه و بیمار و تکیده
تا دکّه‌ی در بسته‌ی عطار دویدند

جمعیت زائیده‌ی اقلیم تأسّف
از طرزِ نگاه گَله‌ای هار دویدند

در پشت سر ملّت ما خاطره‌ها سوخت
مرد و زنِ این خطّه به ناچار دویدند

 

 

 

نظرها 10 
  1. مهرداد مانا

    خرداد 17, 1403

    شعرتان مانند همیشه ، بیت به بیتش و کلمه به کلمه اش ، خواندنی بود و البته غمگین

    • معین حجت

      خرداد 18, 1403

      درود آقا مهرداد…
      شما همیشه لطف دارید…
      زنده باشی🙏🙏🌺🌺

  2. حمید گیوه چیان

    خرداد 17, 1403

    درود استاد
    بنده هم جزء این جماعت دونده هستم و احتمالا خواهم بود و بدتر آنکه روی تردمیل می‌دوم هر چند وقت یکبار هم بشدت زمین می‌خورم.
    دم شما گرم و قلمتان تابان
    واقعا زیبا و بینظیر می‌سرایید.
    شاد و سلامت باشید👏👏👏👌👌👌❤️❤️❤️

    • معین حجت

      خرداد 18, 1403

      درود حمید آقای بزرگوار…
      بله متأسفانه همگی به قول شما در حال دویدن بر روی تردمیل هستیم و به جایی هم با این اوضاع نمی‌رسیم، خدا کند نسل‌های بعدی اندیشه‌ای درست را در پیش گیرند …
      🌺🌺🌺🌺

  3. طارق خراسانی

    خرداد 17, 1403

    سلام‌و‌درود

    دعا می کنم‌ سلامت باشید و‌ بسرابید
    سی و یک‌سال دویدم فقط بدین خاطر که نفهمم زمان‌چگونه‌می گذرد
    شعری در قسمت ذخیره پنل مدیریتم‌ مدت ها نشسته است و‌منتظر است ارسالش کنم
    نمی خواهم درد هایم را بیان کنم فقط دویدم و باز هم میدوم‌ تا یکروز دیگر برای همیشه از حرکت باز ایستم و‌چقدر دلم برای آن لحظه لک زده است

    اشعار شما را می نوشم و‌آرام‌می شوم‌

    در پناه خدا 🌹

    • معین حجت

      خرداد 18, 1403

      درود استاد طارق عزیز…
      خدا نکند شما ناامید شوید …
      تن‌تان سالم و دل‌تان بی غم…
      چاره‌ای نیست در این اوضاع باید بسوزیم و بسازیم
      🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  4. صفا یغمایی

    خرداد 17, 1403

    درودتان جناب حجت گرامی
    زیباست وستودنی
    موفق باشید.
    🌺🌺🌺

    • معین حجت

      خرداد 18, 1403

      درود جناب یغمایی …
      سپاس از لطف شما 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  5. حدیث عبدلی

    خرداد 20, 1403

    سلام و عرض ادب و احترام
    جناب حجت گرانقدر
    سپاس گزارم از خلق این سروده ی زیبا
    بمانید و بتابانید به مهر…
    شاعرانگی هایتان مستدام 💐💐💐

    • معین حجت

      خرداد 20, 1403

      درود و عرض احترام …
      نظر لطف شماست …بزرگوارید بانو🙏🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا