🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غزل ، گوش محرم

(ثبت: 249137) تیر 20, 1401 
غزل ، گوش محرم

غزل ، گوش محرم

درد دل کن با ندیمی همدل و درد آشنا
عقدهء دل را به نزد یار همدردت گشا

گر بخوانی قصهء شب گریه ها در گوش باد
بهتر از بگشودن دل پیش یار بی وفا

سفرهء دل را نباید هر کسی مهمان شود
خانهء دل را مکن بی پرده چون مهمانسرا

یار بگزین همنوا و همدل و همرنگ و بو
تا شود با تو هماهنگ و نوا ، نه تابه تا

چون نگنجد آب دریا در دل تنگ سبو
لاجرم بیرون بریزد هر زمان در هرکجا

می کند در کوی و برزن رازهایت را حراج
نه به قیمت ، بلکه اسرارت فروشد بی بها

گرچه راضی گفته دردت را ز دل بیرون بریز
لیک هر گوشی نباشد نهج سوراخ دعا.

سیدرضاموسوی_راضی
بحر رمل مثمن محذوف

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. علی معصومی

    تیر 20, 1401

    🌿🌺🌿🌺🌿🌺
    🌿👏👏👏👏👏
    ◇◇◇

    یار می خواند مرا اما نمی دانم چرا
    من کجا جامانده ام ان گل جانان کجا؟!

    بداهه

  2. صفا یغمایی

    تیر 20, 1401

    درودواحسنت زیباوپندآموز.
    🌺🌺🌺

  3. عظیمه ایرانپور

    تیر 20, 1401

    درود بر شما
    پندآموز و زیباست
    قلمتان سبز🌺

    • 🙏🙏🙏💖💖💖
      دقت نظرتان را سپاس.
      روزگارتان مترنم به ترنم مهر.

  4. طارق خراسانی

    تیر 20, 1401

    درد دل کن با ندیمی همدل و درد آشنا
    عقدهء دل را به نزد یار همدردت گشا

    گر بخوانی قصهء شب گریه ها در گوش باد
    بهتر از بگشودن دل پیش یار بی وفا

    👌👌👌👌👌👌

    سلام و درود

    بسیار عالی

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • 💖💖💖🙏🙏🙏
      دروووود و سپاس از محبتهای بیدریغتان.
      مشق میکنیم در پیشگاه اساتید.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا