🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غوغایِ فقر زایده دارد چه ریشه ای

(ثبت: 215625) مهر 19, 1398 
غوغایِ فقر زایده دارد چه ریشه ای

دلتنگ مانده گوشه خرابی به آسمان
گاهی کنم نگاه کسی نیست گفتمان

نجوایِ دل کنم ، که به آرامشی رسم
با قطره اشک گوشه یِ چشمی صفایِ جان

بیچاره روزگار ، ندارد ولیمه ای
طفلانِ بینوایِ جهانی اسیرِ نان

گر کیسه کش به دوش کسانی به هر دیار
نقدینه ای دهند ، به خلقی گرسنه ، هان

غوغایِ فقر زایده دارد ، چه ریشه ای ؟؟
با تیشه ای به ریشه یِ فقری زنی چنان

فقر ریشه کن شود به امیدی ، دوباره ای
با دستِ آن ولی ،که ولایت به دوش آن

چشم انتظارِ روز بمانم ، ببینمش
آن دوره را که فقر نباشد در این جهان

ولی اله بایبوردی

10 / 07 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. سلام و درود استاد
    بسیار زیباست
    لذت بردم🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد دهنوی عزیز

      ممنون از خوانش صمیمانه تان

      در پناه حق

      🌈🌈🌿🍃🌹🍃🌿🌈🌈

  2. علی معصومی

    مهر 19, 1398

    درود بر شما
    جناب استاد
    بایبوردی نازنین
    🌿🌺🌺🌺🌺🌺🌷
    در پناه خدا

    • سلام

      استاد ارجمند جناب معصومی عزیز

      سپاس از دیدگاه زیبایتان

      شادکام باشید

      🌺🌺🌸🌸🌷🌸🌸🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا