🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فردای جنگل

(ثبت: 253010) آبان 22, 1401 
فردای جنگل

فردای جنگل
نفس تنگ است اندر نای جنگل
خزان افتاده بر ماوای جنگل
گرفتارِ میانِ دود و آتش
بنالد بلبل شیدای جنگل
ز دست هجمه بیداد ایام
کمان گشته قد رعنای جنگل
غبار غم ببارد ز آسمانش
نشیند بر قد و بالای جنگل
ز فریاد تبر در هاله شب
هراس افتاده بر دنیای جنگل
شده خاموش چونان شمع خفته
نسیم صبح روح افزای جنگل
ز کابوس مترسکهای لرزان
بر آشفته شب رویای جنگل
گرفتارند اندر دام صیاد
غزالان گریزان پای جنگل
نمی خواند دگر از دل ترانه
همای آن مرغ خوش آوای جنگل
فکنده سایه خود جغد شومی
بر آن نزهتگه مینای جنگل
پریشان است حال بید مجنون
فشانده زلف خود بر پای جنگل
صنوبر سوگوار اندر عزای
نهال نورس و نوپای جنگل
ز خون لاله های خفته در خاک
شده رنگین رخ زیبای جنگل
فشارد پنجه را در سینه خود
چنار پیر بی پروای جنگل
بسی سرو سهی سر در گریبان
خمیده قامت افرای جنگل
شکست از تندبادی شاخ شمشاد
پریده از سرش سودای جنگل
ز زخم دشنه هر بی سر و پا
پر از خون شد دل دریای جنگل
خدا داند که با این حال و روزش
چه آید بر سر فردای جنگل
زند آتش جهانی گر بر آید
شرار آه ناپیدای جنگل
تبر از دست دژخیمان در افتد
شود عفریتیان رسوای جنگل
دوباره زندگی ،آزادی و زن
سراید دخت خوش سیمای جنگل

#امیر_وحدتی_یگانه

 

 

نظرها 10 
  1. جواد مهدی پور

    آبان 22, 1401

    گرفتارند اندر دام صیاد
    غزالان گریزان پای جنگل

    💐🙏👏👏👏

    درود بر شما جناب وحدتی عزیز

    زیبا ست

    زنده باشید به مهر

    💐🌹🌺🌸👏👏👏

    • عرض ادب و سلام جناب مهدی پور.
      مهرتان موجب دلگرمی است.
      سپاس.
      🌾🌾🍎🌾🌾

  2. مسعود مدهوش

    آبان 22, 1401

    درودتان استاد وحدتی یگانه ارجمند💐🌿

    غزلی زیبا و دلنشین و پر مفهوم مهمان بودم و لذت بردم،قلمتان نویسا🍃🍃👏👏

    • درودها جناب مدهوش. زیبا نگاه پر مهر شماست.
      سپاس.
      🌱🌱🍎🌱🌱

  3. استاد بزرگوار
    بسیار عالی سرود
    بسیار لذت بردم
    یک جورایی ذهنم سمت زمستان اخوان رفت
    اعتراض در قلب واژه چنان نهفته ، که از حس و لمس دو مفهوم لذت بیشتری می بری
    بسیار عالی
    پاینده باشید .

    • سلام و عرض ادب جناب شرعی بزرگوار.
      بنده نوازی می فرمائید ارجمند.
      قدردان لطفتان هستم.
      🥀🥀🍏🥀🥀

  4. طلعت خیاط پیشه

    آبان 22, 1401

    درود بر شما جناب وحدتی ارجمند
    زند آتش جهانی گر بر آید
    شرار ِ آه ناپیدای جنگل
    بسیار زیبا سروده اید
    بامید روزهایی بهاری در پناه خدا پاینده باشید
    😔 💐💐💐🙏

    • درود و سپاس از حضور پر مهرتان سرکار خانم خیاط پیشه.
      همیشه سبز بمانید و بهاری.
      🌱🌱🌱🌷🌱🌱🌱

  5. محمدعلی رضاپور

    آبان 22, 1401

    سلام و درود و خدا قوت
    سرسبز همچون جنگل های پر طراوت باشید🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

    • عرض ادب و ارادت عزیز گرامی جناب رضاپور.
      سپاس از حضور همیشه سبزتان.
      🌱🍎🍎🍎🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا