🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فره ایزدی

(ثبت: 265261) آبان 12, 1402 

 

تو ای خاک پر بار ایرانمان
تو ای مظهر عشق و ایمانمان
تو ای زادگان نیاکانمان
تو ای مهد آزاد مردانگان
ز دوران کوروش بر این بوم و بر
نبشتند آن لوح حقوق بشر
چو ایران نباشد تن من مباد
بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
جهان آفرین تا جهان آفرید
نیاورد جز مهر ، نیکی آفرید
بد اندیشی و پیلی و دشمنی
بود خوی و کردار اهریمنی
ز پندار و کردار و گفتار نیک
همیشه پدید آید آثار نیک
که ایرانمان مهد زیبایی است
که این سرزمین اهورایی است
در ایران نیست نشان بدی
برآید ز آن فره ایزدی
که از کوروش تا پهلوی
همه داشتند فر شاهنشهی
این سرزمین خواستگاه روشن دلان
در آورده ایم سر ز همگنان
خداوند اورمزد نگه دارت باد
همی نامت تا ابد پاینده باد
چنین دارم از موبد پاک یاد
چو ایران نباشد تن من مباد

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا